شناسهٔ خبر: 66792 - سرویس استان‌ها

برگزاری اولین جلسه شورای مسکن استان زنجان در سال۹۸

جلسه زنجان اولین جلسه شورای مسکن استان زنجان با تعیین شاخص های کلی و دلایل افزایش قیمت زمین و راهکارهای لازم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، دراین جلسه بررسی وضعیت مسکن در سال‌های اخیر، از دو منظر: یک قیمت و افزایش آن ، دو کمیّت و تعداد تولید مسکن واکاوی و پیشنهادات واقع بینانه ای برای شرایط موجود ارائه و با بررسی و هم فکری اعضای شورای مسکن ، راهکارهایی برای کنترل و رونق بازار مسکن ارائه شد.

 از دیگر چالش های این جلسه ارائه گزارش از برآورد نیاز و عرضه مسکن سال۹۸، تعداد خانه های خالی استان زنجان ،تعداد خانوار مستاجر در شهر زنجان، تعداد پروانه های صادره طی سال های ۹۰ تا ۹۶ و تسهیلات بافت فرسوده برای برنامه ریزی بود.

مدیرکل راه و شهر سازی استان با بیان برنامه دولت در طرح اقدام ملی ۴۰۰ هزار واحد مسکن تا سال ۱۴۰۰ در کل کشور را ۲۰۰ هزار واحد در شهر های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اعلام نمود.

مسعود بیات منش در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهر سازی استان زنجان گفت: برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر برنامه اجرایی (اقدام ملی) در حال تبیین است و برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برنامه اجرایی (اقدام ملی) ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهر سازی استان گفت : با وجود عدم ابلاغ برنامه استانها، اداره راه و شهرسازی مطالعه و انجام مقدمات شروع عملیات اجرایی پروژه های کاندید شده را در دست انجام دارد و در شرح اقدامات انجام شده در استان گفت : ۵.۵ هکتاری کوی فرهنگ به استعداد احداث ۵۵۰ واحد به گروه های ۴ نفره ، واگذاری زمین ۳۸۰ واحدی گلشهر به بنیاد مسکن، اراضی پایین کوه ۸۰۰۰ متر مربع،منظریه ۱۲۵۰ متر مربع،مطالعه آماده سازی زمین در شهرطارم و مطالعه آماده سازی زمین در شهرهیدج به اجرا در آمده است.

جلسه با رهنمود های حقیقی استاندار جمع بندی و مصوبات در صورت جلسه درج شد؛ در خاتمه استاندار زنجان دستور اولویت بندی مصوبات وتشکیل هفته ای جلسه شورای مسکن تا سبک شدن مصوبات را صادر کرد.