شناسهٔ خبر: 66805 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی:

سهم جاده در تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی ۹۸ صفر است

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی گفت: در نوروز ۹۸ با توجه به حجم ترددها و شرایط نا پایدار جوی که منجر به وقوع سیلاب شد هیچگونه حادثه‌ متاثر از وجود مشکل در زیرساخت مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در حاشبه برگزاری مراسم روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقا کیفیت زیرساخت و توسعه ایمنی همواره در اولویت بوده و مبحث ایمنی در دوره‌های طراحی، احداث و نگهداری در وزارت راه و شهرسازی مورد توجه قرار داشته و  دارد.

وی افزود: یکی از نکاتی که مورد توجه ایجاد ستاد مستقل ایمنی حمل‌ونقل است که وظیفه آن  بررسی و مرور سوانح، تحلیل و ارزیابی سوانح، سپس ارائه نتایج و گزارش از هر سانحه است.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مقدمات شکل گیری این ستاد فراهم شده و ضوابط آن در حال بررسی است تا این نهاد فراتر از سایر نهاد‌ها مستقر شوند.

اسلامی تصریح کرد: در نوروز ۹۸  با توجه به حجم ترددها و  شرایط نا پایدار جوی که منجر به وقوع سیلاب شد هیچگونه حادثه‌ متاثر از وجود مشکل در زیرساخت مشاهده نشد. بلکه عمده تصادفات متاثر از بی‌توجهی به جلو، خواب‌آلودگی، غفلت یا ناتوانی راننده بوده است که در تصادفات ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز چند مورد مشاهده شد.

وی افزود: همچنین در سفرهای نوروزی امسال به غیر از چند مورد گزارش حادثه به دلیل ترکیدگی لاستیک که ارتباطی با خودرو ندارد، گزارشی مبنی بر مشکل در استاندارد خودرو ارسال نشده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان انیکه «بازآموزی، آموزش و توجه ویژه به ارتقا دانش و آگاهی رانندگان باید مورد توجه قرار گیرد.» تاکید کرد: اشخاصی که می خواهد رانندگی کنند باید مطمئن باشند که نسبت به ضوابط و مقررات آگاهی کامل دارند.

اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه ایمنی باید در راس امور قرار گیرد.