شناسهٔ خبر: 66829 - سرویس مسکن و شهرسازی

پژمان خبر داد:

«مقاومت مردم» مانع پیشبرد طرح‌های نوسازی شهری است/ مدیران شهری همکاری بیشتری در بازآفرینی داشته باشند

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان، علت عدم موفقیت چشمگیر دولت در پیشبرد طرح‌های نوسازی را «مقاومت مردم» دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، سید محمد پژمان در بازدیدی که از یکی از پروژه‌های بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان انجام داد، با اشاره به اینکه مقاومت مردم یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت چشمگیر دولت در پیشبرد طرح‌های نوسازی است، اظهارکرد: مردم حس می‌کنند این مناطق در حال حاضر مشکل دارند ولی این مناطق دارای پتانسیل پنهانی هستند که مسئولان دولتی وشهرداری‌ها به دنبال آزادسازی این پتانسیل ها و استفاده از آن در راستای اهداف دیگری هستند.

 مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر لزوم به کارگیری مشارکت مردم در بازسازی این مناطق، گفت: آزادسازی منجر به ارتقا کیفیت خدمات عمومی و بهبود سطح زندگی مردم و ایجاد شرایط مساعدتری برای مردم ساکن در این مناطق خواهد بود.

پژمان با تاکید بر نقش بی‌بدیل مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده، تصریح کرد: متاسفانه در کشور برای انجام کارها برنامه زمانی وجود ندارد و در موارد زیادی هم ما مسئولان نمی توانیم به تعهدات خودمان عمل کنیم که این مساله بی اعتمادی مردم را در پی داشته است.

وی گفت:  اگر بتوانیم با تسهیل فرآیند اجرای طرح بازآفرینی شهری در محله همت‌آباد اصفهان نمونه موفقی را به نمایش بگذاریم، مردم سایر مناطق نیز برای پیش قدم شدن ترغیب می شوند.

پژمان با اشاره به اینکه شهرداری در انجام پروژه ها نقش محوری را ایفا می کند، افزود: از مدیریت شهری انتظار می رود نهایت همکاری را با ما داشته باشند و ما نیز در این راستا به هر میزانی که بتوانیم از منابع دولتی به پیشبرد اهداف کمک می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این تصور در شرکت‌های عمران مبنی بر این‌که دولت موظف است همه زمینه ها را فراهم کند تا ساخت و ساز انجام شود، تصور غلطی است اما در عین حال به دنبال طراحی ساز و کاری هستیم که خارج از بروکراسی های موجود اجرای این پروژه‌ها را تسهیل کند.