شناسهٔ خبر: 66843 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:

تشکیل کمیته‌ای برای پایش مستمر تروریسم اقتصادی و تهدیدات دریایی و بندری/ تداوم اقدامات ایمنی سازمان بنادر در همه حوزه‌ها خصوصاً در گردشگری دریایی/ لایروبی ۲۱ هزار متر مکعب گل و لای از گرگانرود و قره رود

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تهدید و تروریسم اقتصادی کماکان ادامه دارد و دشمن به دنبال تشدید این تهدیدات است، گفت: وظیفه ما در این شرایط ، پایش مستمر آثار این تهدیدات است و در همین راستا «کمیته ای در راستای پایش تهدیدات در این سازمان تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در اولین نشست شورای مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸، با اشاره به سرویس دهی مناسب این سازمان در تامین ایمنی و تسهیل سفرها و گردشگری دریایی در ایام نوروز امسال، تاکید کرد: با توجه به استمرار گردشگری و مسافرت های دریایی در سایر فصول سال در سواحل و جزایر شمال و جنوب کشور، تداوم اقدامات ایمنی محور در همه حوزه های بندری و دریایی خصوصا گردشگری دریایی ، لازم و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: ممیزی از امکانات پایانه های مسافری و از شناورهای مسافری باید مستمر و دقیق انجام شود، چرا که در رعایت و ارائه کامل ایمنی نمی‌شود تخفیف داد و عدم ایجاد آسایش و به مخاطره انداختن جان مسافران و  هموطنان عزیز، توجیه پذیر نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ابتدای سال کاری جدید، زمان مناسبی برای هدف گذاری درست و کنترل مستمر اهداف است و این نکته باید در دستور کار همه مدیران در ستاد و بنادر باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره « تصویب و انتشار سند چشم انداز سازمان بنادر» خاطرنشان کرد: تمام فرایندهای ستاد و بنادر باید مطابق با اهداف سند چشم انداز و موضوعات تاکید شده در این سند باشد.

محمد راستاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تهدید و تروریسم اقتصادی کماکان ادامه دارد و دشمن به دنبال تشدید این تهدیدات است. وظیفه ما در این شرایط ، پایش مستمر آثار این تهدیدات است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «کمیته ای در راستای پایش تهدیدات در این سازمان تشکیل می شود» افزود: مدیران باید تمام موضوعات و مسائلی حول مبحث تهدیدات دریایی و بندری را رصد کنند و پیشنهاد های شان را به دبیرخانه این کمیته ارائه نمایند.

وی همچنین با گریزی به اقدامات اجتماعی سازمان بنادر در امداد رسانی به سیل زدگان استان گلستان، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با تجهیز کارگاه یک ماهه و به کارگیری تجربه ، تخصص و تجهیزات خود در هدایت و مدیریت کانال فرعی خروج سیلا به دریای خزر، در کاهش بحران مناطق سیل زده گمیشان و آق‌قلا نقش موثری داشته است.

راستاد با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار متر مکعب گل و لای از مصوب دلتای گرگان رود و قره رود لایروبی شده است، گفت: ایجاد کانال فرعی در انتهای گرکان رود سبب شد سیلاب با سرعت و شتاب بیشتری از سطح شهر خارج شود.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی «ساماندهی هرچه سریع تر اسکله تفریحی بندر ترکمن را از اولویت های این سازمان برشمرد» و تاکید کرد: اگرچه ساختار اقتضایی سازمان بنادر در واکنش به شرایط اضطرای موثر بوده است ؛ اما لازم است تا خلاء های موجود در این ساختار شناسایی شده تا بتوانیم با آمادگی کامل‌تر و استفاده به موقع از تجهیزات و نیروی انسانی، به موضاعات بحرانی ورود کنیم.