شناسهٔ خبر: 66855 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن سبزوار امروز آغاز می‌شود/ پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی محور ریلی سبزوار

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه تکیلاتی راه‌آهن سبزوار خبر داد.

خیرالله خادمی که صبح امروز ۹ اردیبهشت در راس هیاتی برای حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن و بازدید از محور ریلی سبزوار به استان خراسان رضوی سفر کرددر همین رابطه به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: راه‌آهن سبزوار یکی از محورهای مهم ریلی کشور است که می‌توان از آن به عنوان کنارگذر جنوب و جنوب غرب استان خراسان رضوی یاد کرد.

وی افزود: این خط از راه‌آهن تهران-مشهد به سمت سبزوار و بردسکن منشعب می‌شود که بعد از ۲۲۰ کیلومتر به راه‌آهن بافق-مشهد اتصال پیدا می‌کند. در واقع این خط با عبور از جنوب و غرب استان خراسان رضوی به شمال استان خراسان جنوبی می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اشاره به محور ریلی سبزوار گفت: عملیات اجرایی زیرسازی این خط به طول ۴۸ کیلومتر در دست احداث و از پیشرفت ۵۲ درصدی برخورادر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به اولویت‌دار بودن این پروژه ریلی گفت: پروژه ریلی سبزوار که سال گذشته از اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برخوردار بود، اعتبار آن امسال به  ۲۶ میلیارد تومان افزایش یافته است. اما برای تکمیل این خط و ایستگاه نیازمند تامین نقدینگی ۲۰۰ میلیارد تومانی است که  شامل حدود ۱۳۰ میلیارد تومان برای عملیات زیرسازی و روسازی  و ۷۰ میلیارد تومان برای احداث ایستگاه می‌شود تا ظرف دو سال عملیات اجرایی تکمیل و خط و ایستگاه آماده بهره برداری شود.

خادمی یادآور شد: در سال گذشته بخشی از مسائل مربوط به معارضان این خط رفع و رجوع شده است و ۳ کیلومتر باقیمانده نیز در دست پیگیری قرار دارد.

 وی در ادامه به ایستگاه راه‌آهن سبزوار اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی ایستگاه تشکیلاتی راه‌آهن سبزوار نیز در فضای ۳۱ هکتاری و ساختمانی به مساحت ۶۱۰۰ متر مربع در دو فاز امروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: نزدیک ترین ایستگاه راه‌آهن برای دسترسی مردم سبزوار در فاصله ۵۰ کیلومتری قرار داشت اما با تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه سبزوار در شهر، مردم در کمترین زمان ممکن به ایستگاه دسترسی پیدا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: معماری ایستگاه راه‌آهن سبزوار بسیار زیبا و متناسب با هویت منطقه طراحی شده است و با توجه به تشکیلاتی بودن آن خدمات بسیار مطلوبی در حوزه مسافر و بار به مردم ارائه کند.