شناسهٔ خبر: 66936 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد

افتتاح ترمینال جدید فرودگاه اردبیل در تیرماه/ بهسازی ترمینال فرودگاه پارس‌آباد مغان

سیدفخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از اتمام احداث ترمینال جدید فرودگاه اردبیل و افتتاح آن در تیرماه خبر داد.

سید فخرالدین هاشمی، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اتمام عملیات احداث ترمینال جدید فرودگاه اردبیل گفت: این ترمینال تير ماه، همزمان با سفر رييس جمهور به استان اردبيل افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به مساحت ۸۱۰۰ متر مربعی این ترمینال افزود: این ترمینال به طور تقریبی ظرفیت پذیرش ۱۰۰۰ نفر و یا ۴ هواپیمای متوسط به صورت همزمان را دارد. 

وی ادامه داد: احداث این ترمینال از سال ۹۱ آغاز شده و ۶۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. هرچند ارزش فعلی این ترمینال در حدود ۲۴۰ میلیارد تومان است.

به گفته هاشمی ترمینال جدید فرودگاه اردبیل برای برقراری پروازهای داخلی، بین‌المللی و حج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مديركل فرودگاه‌های استان اردبيل با بيان اينكه اكنون از فرودگاه اردبيل به مقاصد تهران، مشهد و عتبات عاليات پرواز انجام می‌شود، گفت: عمليات بهسازی باند ۱۵/۳۳ فرودگاه اردبيل به طول ۳۶۰۰ مترمربع به پیشرفت ۳۲ درصدی رسیده كه به ميزان ۱۵۰۰ متر زيرسازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از آبان ۹۷ به دلیل برودت هوا تعطیل و هفته گذشته از سرگرفته شد، افزود: امیدواریم که بهسازی باند فرودگاه تا هفته دولت به پیشرفت ۷۰ درصدی برسد.

هاشمی همچنین به بهسازی ترمینال فرودگاه پارس‌آباد مغان اشاره کرد و گفت: این فرودگاه با بهسازی‌ها و استانداردسازی‌های انجام شده برای پروازهای مسافری آماده شد و در حال حاضر نیز بهسازی ترمینال این فرودگاه ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر دو پرواز هفتگی به مقصد تهران با استفاده از هواپیمای ATR هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه پارس آباد مغان انجام می‌شود.