شناسهٔ خبر: 66971 - سرویس ریلی

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن خبر داد:

را‌ه‌اندازی سامانه مشاغل عملیاتی راه‌آهن

نورالله بیرانوند معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن خبر داد و گفت: با بهره‌مندی از این سامانه در گام اول اطمینان حاصل می‌شود که هیچ فردی بدون گواهینامه آموزشی وارد محیط عملیاتی نخواهد شد و دوم اینکه این سامانه نیازهای آموزشی را شناسایی می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله بیرانوند در مراسم گرامیداشت روز معلم در شرکت راه‌آهن ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای معلمان و اساتیدی که به عنوان مدیر در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند اظهار داشت:  مقام معلم از هر مقام دیگری بالاتر است و معلمان و اساتیدی که امروز به عنوان مدیران راه‌آهن مشغول به کار هستند از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی در ادامه از را‌ه‌اندازی سامانه مشاغل عملیاتی راه‌آهن خبر داد و گفت: برای دستیابی به یک نگاه جامع در حوزه آموزش با همکاری دفاتر فناوری  اطلاعات و آموزش شرکت راه‌آهن این سامانه طراحی شد تا ‌هیچ فردی در راه‌آهن بدون داشتن صلاحیت آموزشی  اجازه فعالیت نداشته باشد.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این سامانه به سامانه سیر و حرکت، متصل است و در ماه‌های آینده به سامانه‌های منابع انسانی، آموزش، رفاه و ایمنی متصل خواهد شد.

بیرانوند خاطرنشان کرد: با بهره‌مندی از این سامانه در گام اول اطمینان حاصل می‌شود که هیچ فردی بدون گواهینامه آموزشی وارد  محیط عملیاتی نخواهد شد و دوم اینکه این سامانه نیازهای آموزشی را شناسایی می کند.

وی با بیان اینکه راهبرد مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزایش بهره‌وری است، گفت: تاکید بر این موضوع یک ضرورت روشن است و ایشان این موضوع  را مطالعه شده و هوشمندانه مطرح کرده است.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن بیان داشت: بر اساس گزارش اخیر کمیته بهره‌وری راه‌آهن در یک بازه 30 ساله ارائه کرده است، موضوع بهره‌وری در بخش‌های مختلف نیاز به تجدید  قوا دارد.

بیرانوند تصریح کرد: برای تحقق این شعار که تمام ارکان سازمان را باید درگیر کند مستلزم تدوین واجرای برنامه‌های گسترده در بخش‌های مختلف راه‌آهن است.

وی اظهار داشت: برای افزایش بهره‌وری می‌توان یا بر روی منابع انسانی، دارایی‌های فیزیکی، اطلاعات و منابع مالی متمرکز شد یا اینکه در یک ارتباط متقابل یا یکدیگر دیده شود.

معاون سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل ونقل راه‌آهن  با بیان اینکه «به نظر می‌رسد موتورمحرک بهره‌وری سرمایه‌های انسانی سازمانی است» خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این شعار را عملیاتی کنیم هیچ راهی جز شروع از آموزش نداریم. همچنین موضوعات ارتقا مهارت، تغییر نگرش و همچنین  افزایش دانش در مقوله ارتقا شایستگی‌ها باید در موازات یکدیگر رشد کنند که زیرساخت هر سه آموزش است.

بیرانوند یادآور شد: بر اساس رهنمود مدیرعامل شرکت راه آهن،‌ راهبرد‌ها بر اساس سه محور افزایش بهره‌وری، ارتقا ایمنی و توسعه کسب و کار راه آهن دیده شده است و در تقویم آموزشی 98 همه برنامه‌ها در قالب یک ارتباط معنا داری سعی شده با هر سه مورد ارتباط داشته باشند. به علاوه در مقاطعی که نقاط ضعفی وجود داشته باشد تجدید نظر اعمال خواهد شد و سعی می کنیم  هدف مندی آموزش حول  این محورها انچام گیرد.