شناسهٔ خبر: 67015 - سرویس استان‌ها

کمربندی قیدار امسال آماده بهربرداری می‌شود

کمربندی قیدار معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان زنجان از به بهره‌برداری رسیدن کمربندی قیدار تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهر سازی استان زنجان، اصغر اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: کل طول این محور ۱۰۸ کیلومتر است که برای اجرا به پنج قطعه تقسیم‌بندی شده است در حال  ساخت است.

وی با اشاره به ترافیک سنگین عبوری از داخل شهر قیدار و ایجاد مشکلاتی که این ترافیک برای شهروندان ایجاد کرده بود، گفت: در سال ۹۱ کنارگذر قیدار با اولویت، به پیمانکار سپرده شد.

اسماعیلی طول این کنارگذر را ۱۸ کیلومتر، با پیشرفت فیزیکی۵۰ درصدی و قطعه دوم را به طول ۳۲ کیلومتر، قطعه چهارم را ۲۲ کیلومتربا اعتبار هزینه شده ۴۷۰میلیاد ریال تاکنون اعلام کرد وی گفت: قطعه پنجم نیز به طول ۳۰ کیلومتر امسال به پیمانکار واگذار خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: این کنارگذر دارای پنج تقاطع غیرهمسطح، سه تقاطع شبدری کامل است و دو تقاطع کوچک که دسترسی‌های محلی به روستاهای واقع در اطراف محور را برقرار می‌کند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهر شسازی استان زنجان با اشاره به اینکه این محور تاثیر بةسزایی در روان شدن ترافیک محور‌های منتهی به شمال و شمال‌غرب کشوراز استان همدان خواهد داشت وزمان سفر را نیز حدود یک و نیم ساعت کوتاه‌تر خواهد کرد.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت ایجاد این محور ارتباطی درعرض استان خاطرنشان کرد: این محور جزو راه‌های شریانی استان است که استان همدان را به شمال‌غرب کشور متصل کرده و نقش تعیین‌کننده‌ای در انتقال کالا و مسافر در این محور دارد.

به گفته اسماعیلی در راستای محور زنجان- سلطانیه- خدابنده – کبودر آهنگ سه قطب مهم کشاورزی کشور (طارم، قیدار، کبودر آهنگ) قرار دارد که با ساخت این محور کمک شایان توجهی به حمل و نقل محصولات کشاورزی خواهد کرد.

این مقام مسوول کمک به توسعه گردشگری با برخورداری پتانسیل‌های مهمی چون غار علیصدر، غار کتله خور، مرقد قیدار نبی، مسجد جامع سجاس، گنبد سلطانیه، معبد داش کسن و چشم انداز‌های طبیعی طارم را از مزایای ساخته شدن این راه عنوان کرد.