شناسهٔ خبر: 67061 - سرویس استان‌ها

شناسایی ۱۷۴ نقاط آسیب دیده در حوادث سیل اخیر مازندران

سیل مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه ۱۷۴ نقطه آسیب دیده در حوادث سیل اخیر شناسایی شده است، عنوان کرد: این اداره کل تمام توان خود را به کار خواهد بست تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرابی‌های ناشی از سیل بازسازی وترمیم شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ دو سیلاب در استان مازندران به وقوع پیوست، گفت: سیل  اول مربوط به غرب استان در مهرماه بوده است و سیل دوم در ۲۷ اسفند اتفاق افتاد و ۱۱ شهرستان را درگیر خود کرد. 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران عنوان کرد :  ۲۶ استان در کشور درگیر سیلاب اخیر شدند که در استان مازندران با مدیریت نماینده عالی دولت طی روزهای اولیه اقدامات مناسبی در راستای پیشگیری و جلوگیری از گسترش خرابی‌های سیل اخیر  اتفاق افتاده است.

وی در ادامه افزود : در سیل اول تعداد پروژه هایی که داشتیم پیشرفت فیزیکی مناسب و خوبی داشته است که امیدواریم در سه ماه آینده به مرحله بهرهبرداری برسد لذا این مهم به این معنی نیست که خدمات دیگری در این مناطق انجام شده است و اقدامات بسیار خوبی در این نقاط در حال شکل‌گیری است که انشاالله  سازه اساسی و تکمیلی در این مناطق در سه ماه آینده نهایی و عملیاتی میشود.

سید محمد نظری یادآور شد: تمام نقاطی که در سیل اخیر دچار آسیب شدند شناسایی و برداستها و برآوردهای لازم و مناسب صورت گرفته است و مناطقی که نیاز به اقدامات اولیه داشتند از قبیل لولهگذاری و احیای مسیر که تقریبا ۱۷۴ نقطه بوده است تکمیل  و قابلیت استفاده برای مردم مناطق مذکور را دارد.

وی همچنین با عنوان اینکه  در بخشی از نقاط دیگر احداث دیوارهای حائل و ضامن در دستور کار قرار دارد گفت: براساس تخصیص اعتباراتی که انجام می شود عملیات اجرایی این پروژه در زودترین زمان ممکن آغاز می گردد .

نظری خاطرنشان کرد : مواجه شدن با تعطیلات پایانی سال در سیل اخیر و بسته شدن حساب های مالی دست به دست هم داده است تا این دست از اقدامات در پروسه ی سیل اخیر دچار وقفه ای کوتاه مدت گردد هرچند که با برگزاری مناقصه طی ۲ هفته آینده و انتخاب پیمانکار قوی و توانمند بخش قابل توجهی از خرابی های پیش رو مرتفع نموده تا بتوانیم به نوعی وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: در راه های روستایی نقاط رانشی زیادی داریم و در برخی از نقاط تردد دچار اختلال شده است و می بایست راه جایگزین را با سازه های مکمل تامین کنیم و همچنین در برخی نقاط میزان خسارت طوری‌است که با احداث سازه و دیوار نمیتوان عملیات اجرایی انجام داد و باید پل طراحی کنیم تا خر ابیها گسترش پیدا نکند .

وی افزود: در گذشته کمتر نسبت به اجرا و احداث دیوار کانالهای بتنی آب روها با عرض و طول های مناسب پیش‌بینی میشد هرچند تردد کم و میزان تردد در راه های فرعی و روستایی در سالهای اخیر عامل اصلی این مهم بوده است اما اکنون به مقطعی رسیدیم که از یک سو میزان تردد و حجم ترافیک گسترش پیدا کرده است  و از سوی دیگر بارگذاری در راههای فرعی افزایش پیدا کرده است، لذا با توجه به رویکردهای جدیدی که نسبت به مناطق روستایی در چند سال اخیر به‌وجود آمده است درصدد هستیم با استانداردسازی و اجرای ابنیههای فنی در راههای فرعی و روستایی گسترش این محورهای مواصلاتی که نقش مهمی در توسعه دارند عملیاتی نماییم.