شناسهٔ خبر: 67070 - سرویس استان‌ها

کمیسیون عمران عملکرد ادارات گلستان در سیل اخیر را به صحن علنی مجلس ارائه می کند

جلسه گرگان رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی از وظایف مجلس است و بر این اساس کمیسیون عمران ارزیابی خود پیرامون عملکرد دستگاه های اجرایی در ارتباط با سیل اخیر گلستان را به‌زودی در صحن مجلس ارائه می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان, محمدرضا رضایی در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جریان سیل گلستان، در محل سد بوستان شهرستان کلاله در شرق این استان با بیان اینکه هواشناسی چهار روز قبل ازشروع بارندگی و جاری شدن سیل در گلستان، پیش آگاهی و اخطار لازم را داده بودند.

وی با بیان اینکه مشکلی درقانون نداریم بلکه دراجرای قانون مشکل داریم، تصریح کرد: سیل گلستان تجربه تلخی بود که نباید تکرار شود و از این تجربه باید درس بگیریم تا رحمت الهی موجب زحمت مردم نشود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: لازم است دستگاه های اجرایی با نگاه بلندمدت، کیفیت لازم، جانمایی مناسب وبا بهره گیری از تجربیات، برای بازسازی واحدهای مسکونی، پروژه های عمرانی راهها، پلها و تاسیسات زیربنایی اقدام نمایند.

نماینده شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به حجم خسارات وارده به شهرستانهای شرق این استان، گفت: درسیل اخیر، فرمانداران و دستگاه های اجرایی شهرستانهای مینودشت، گالیکش ، کلاله و مراوه تپه برای جلوگیری ازخسارت بیشتر به‌خصوص کمک به مردم آسیب دیده ازسیل مدیریت لازم را داشته اند.

در این نشست سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان نیز اعلام کرد: در سیل اخیر این استان جمعا ۴۷هزار میلیارد ریال خسارت به بخش های مسکونی، تجاری، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد شده است.

محمد حمیدی افزود: ازاین میزان ۵۳ هزارمیلیارد ریال به بخش های صنعت وگردشگری ومابقی به واحدهای مسکونی وسایربخش ها خسارت وارد شده است.

وی خاطر نشان کرد: در سیل گلستان به ۱۸هزار و ۳۰۰واحد مسکونی آسیب وارد شد که ازاین میزان هشت هزار و ۷۰۰ واحد تخریبی و ۹ هزار و ۶۰۰واحد نیز تعمیری هستند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری گلستان ادامه داد: تاکنون ۹ هزار پرونده برای پرداخت تسهیلات مسکن تشکیل شده و ازاین تعداد سه هزار و ۴۰۰ پرونده برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شده و عملیات اجرایی ۳۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

حمیدی تاکید کرد: تمامی خسارات وارده ناشی ازجاری شدن سیلاب در استان گلستان درقالب فرمت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تکمیل وارسال شده است.

درادامه این نشست، فرمانداران مینودشت، گالیکش ، کلاله و معاون فرماندار مراوه تپه در شرق گلستان، گزارش های جداگانه ای پیرامون میزان خسارت وارده به بخش های عمرانی، تجاری، کشاورزی، دامپروری ، واحدهای مسکونی و تاسیسات زیربنایی و عملکرد دستگاههای اجرایی درارتباط با مدیریت سیل و کمک به سیل زدگان شهرستان تحت مسئولیت خود، ارائه کردند.

دراین نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس، معاونان وزیر راه و شهرسازی ،نیرو و رییس سازمان هواشناسی کشور، جمعی ازمدیران استانی وشهرستانی شرکت داشتند.