شناسهٔ خبر: 67091 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد:

اتخاذ تمهیدات لازم جهت تسریع در روند تخلیه و خروج کالاهای اساسی از بندر امام/ ​تغییر موقت کاربری برخی از اسکله ها با هدف پاسخگویی به حجم شناورهای ورودی

حسن زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تدابیر لازم برای تسریع و تسهیل در تخلیه و خروج کالاهای اساسی از این مجتمع بزرگ بندری را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در سفر خود به بندر امام خمینی(ره) ضمن بازدید از بخش های مختلف این بندر بزرگ تجاری کشور، در نشستی با حضور مدیرکل راه آهن جنوب و مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، شیوه های تسریع روند خروج کالا با بهره گیری از توانمندی ریلی را بررسی کردند.

اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل و تسریع روند خروج کالا از بندر امام

 حسن‌زاده با اشاره به تقاضای فزاینده واردات کالاها به مجتمع بندری امام خمینی(ره) و همچنین  صادرات کالا از این بندر به دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: در روند انجام تخلیه و بارگیری این حجم از محمولات در زمینه  اسکله‌ها، تجهیزات بندری، محوطه‌ها و پسکرانه های بندری با محدودیت های گذرا مواجه  هستیم، که این موضوع با هم‌افزایی سازمان های ذیربط مرتفع می شود.

 تغییر موقت کاربری برخی از اسکله ها با هدف  پاسخگویی به حجم شناورهای ورودی

حسن زاده با اشاره به ریل‌پایه بودن بندر امام خمینی(ره) به همکاری با مجموعه راه‌آهن در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت تأکید کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین هماهنگی با سازمان پایانه ها و حمل و نقل جاده ای به منظور افزایش توان جاده ای و همچنین به تغییر موقت کاربری برخی از اسکله ها با هدف  پاسخگویی به حجم شناورهای ورودی و به حداقل رساندن صف انتظار آنها اشاره کرد.

مذاکره برای تخلیه کالاهای دپو شده دستگاه های دولتی از بندر امام

محمدعلی حسن زاده با اشاره به حجم قابل توجه کالای دپو شده برخی از سازمان های دولتی در انبارهای این مجتمع بندری، انجام مذاکره با آنان  برای خروج هر چه سریع تر کالا از بندر و رفع محدودیت ها در زمینه انبارش کالاها را از  یگر موضوعاتی برشمرد که طی این بازدید بحث و برسی می شود.

گفتنی است؛ به دنبال ورود بیش از ۲۰۰ فروند شناورهای حامل کالاهای اساسی از ابتدای فروردین تا اوائل اردیبهشت ماه سال جاری، میزان تخلیه این نوع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) رشدی بیش از ۷۲ درصد را نشان می دهد.