شناسهٔ خبر: 67187 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

سهم ۸۵ درصدی جاده‌های مازندران در حمل و نقل و جابه‌جایی کالا و مسافر

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید متدهای حمل نقل در شهرهای مازندران با توجه میزان و حجم تردد گسترش دهیم عنوان کرد : ۸۵ درصد از حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر در جاده های استان صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل  راه و شهرسازی استان مازندران, سیدمحمدنظری با اشاره به اینکه خطوط ریلی و هوایی سهم ناچیزی در حمل و نقل و جابه‌جایی کالا مسافر دارند گفت: سه درصد سهم حوزه هوایی است و ده درصد از حمل و نقل بار و کالا توسط خطوط ریلی و راه آهن صورت می‌گیرد.

وی افزود : آمارها حاکی از آن است در استان مازندران سه و نیم برابر سایر استان‌ها تردد جریان دارد و این موضوع به این معنی است که باید برای این استان ایجاد ظرفیت کنیم که یکی از راه‌های ایجاد ظرفیت ساخت آزادراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: در پروژه آزادراه ساری به قائمشهر بخش اعظم تملک انجام شده است در همین راستا از ابتدای قائمشهر به ساری محدوده باغ کرمانی که متصل به محور ساری به کیاسر است عملیات آزادسازی صورت گرفته و  تا این لحظه بیش از ۷۵ درصد از این مسیر عملیات بازگشایی انجام شده  است و در ۲۵ درصد باقی مانده در بحث پرداخت مشکلی وجود ندارد.

نظری تصریح کرد: در مسیر آمل به بابل مطالعه تقاطع غیرهمسطح آمل به فریدونکنار در حال انجام است. در محدوده غرب استان ورودی تنکابن به سمت رامسر سه تقاطع غیرهمسطح  در حال مطالعه بوده که با اتمام این پروژه‌ها و مطالعات بسیاری از نقاط گلوگاهی و ترافیکی در ایام تعطیلات مشکلات شان حل می‌شود استان مازندران از حجم انبوهی از تردد برخوردار است که با توجه عملکرد ملی استان مازندران در این بخش انتظار می رود اعتبارات ملی به این استان تعلق گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآورشد: آزادراه قائمشهر به آمل پروژه بعدی است که ارزیابی زیست‌محیطی صورت گرفته و با اجرای فرآیندهای زیست‌محیطی و تصویب این مهم تملک و بازگشایی این پروژه اجرایی می‌شود که به عنوان یکی از ضروریات مهم، پیش‌بینی میشود خطوط راه آهن هم در این محور عملیاتی شود، چرا که با توجه به حجم ترافیک می‌تواند اقدامی مناسب و کاربردی در کاهش ترافیک باشد.

وی خاطرنشان کرد: آن دست از پروژه هایی  که فاقد متقاضی بودند یا عضو موثر نداشتند دولت تعیین تکلیف نمود مانند پروژه مسکن مهر سارویه میارکلا که تمام افراد می توانند جهت خرید مسکن ثبت نام کنند و محدودیتی که در گذشته برای خرید مسکن وجود داشته است اکنون وجود ندارد

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه محور ساری خزرآباد و پل فرح آباد که حلقه ارتباطی با بندر فریدونکنار و امیرآباد محسوب می گردد از پیشرفت فیزیکی هفتاد درصدی برخوردار می باشد گفت :  درصدد آن هستیم که در دهه فجر امسال این پروژه ی مهم را مورد بهره برداری قرار دهیم.

ماه آینده پیمانکار پروژه چهار خطه کردن محور بابل به شیرگاه مشخص خواهد شد

وی در ادامه با بیان این نکته که عملیات اجرایی تعریض بهسازی چهار خطه کردن محور بابل به شیرگاه از دیگر برنامه های مهم می باشد افزود : با توجه مشکلاتی که در زمان پیک ترافیک  در این محور صورت می گیرد و با پیگیری هایی که انجام دادیم پروژه در مرحله مناقصه قرار دارد که انشاالله  در ماه آینده پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد.

وی گفت :محور خطیرکوه به سمنان از دیگر پروژه های مهم محسوب می گردد که طبق برنامه سعی مان بر این است ۶ کیلومتر باقی مانده را تا پایان سال عملیاتی و تکمیل نماییم تا بدین طریق ارتباط کاربردی بین مازندران سمنان برقرار گردد

سید محمد نظری همچنین با اشاره به اینکه در حوزه ساخت پروژه های مناسبی در حال اجرا و عملیاتی شدن می باشد گفت :  طبق برنامه زمان بندی شده پیمانکاران روند پروژه ها گام به گام  به مرحله اجرا و بهره برداری می رسد  و در بخش مطالعاتی هم مطالعه چندین تقاطع در دستور کار قرار دارد که برای مازندران یک فرصت میباشد که  به همین منظورکمربندی ورودی شهر ساری که حلقه اتصال کمربندی جنوبی و شرقی می باشد مطالعاتش طی یک ماه آینده تکمیل می گردد و به پیمانکار مربوطه جهت  اجرا ابلاغ می شود.

وی در پایان افزود: در محور ساری بسمت نکا  جهت دسترسی آسان تر به فرودگاه دشت ناز مطالعه تقاطع غیرهمسطح روبروی هتل بادله در دستور کار قرار دارد که تا پایان ماه مطالعه این طرح هم نهایی می گردد و در مرحله اجرا و کلنگ زنی قرار می گیرد.