شناسهٔ خبر: 6721 - سرویس وزارتی

سفر استانی به فارس - ۱۲

۲۵۵کیلومتر راه و بزرگراه در استان فارس به بهره برداری می‌رسد/ اعتبار هزینه‌شده ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های زیرساختی حمل و نقل در استان فارس گفت: همزمان با سفر استانی رئیس جمهور برای اولین بار در یک سال در استان فارس بالغ بر ۲۵۵ کیلومتر راه و بزرگراه با اعتبار هزینه‌شده ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس آخوندی از پروژه های بزرگراه شیراز-دشت ارژنگ، تونل بزرگ کازرون، بزرگراه کنار تخته-دالکی، بند دوم بزرگراه سه راهی راهدار-قائمیه-نورآباد-بابا میدان، پل بزرگ فهلیان و باند دوم بزرگراه بابامیدان-گچساران بازدید کرد.

آخوندی در حاشیه این بازدید، روند احداث این پروژه ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اتصال شبکه راه های استان فارس به کریدورهای اصلی کشور علاوه بر کاهش ترافیکی و افزایش ایمنی به توسعه بیشتر اقتصادی و اجتماعی این استان نیز کمک خواهد کرد.

وی همچنین از افتتاح باند دوم بزرگراه تنگه ابوالحیات-قائمیه به طول ۲۵ کیلومتر، باند دوم محور کازرون-پل آبگینه به طول ۵ کیلومتر، باند دوم بزرگراه استهبان و کمربندی استهبان-نی ریز یه طول ۶۸ کیلومتر، احداث بزرگراه قطرویه-نی ریز به طول ۱۵ کیلومتر، تقاطع غیرهمسطح جلیان به طول ۶ کیلومتر، بزرگراه ۴ خطه کنارگذر خانزنیان به طول ۱۴ کیلومتر، بخشی از بزرگراه چهارخطه کنارگذر شمال شرق شیراز به طول ۱۴ کیلومتر، راه اصلی سروستان-خاوران به طول ۴۳ کیلومتر، بخشی از باند دوم بزرگراه کوار-فیروزآباد به طول ۱۳ کیلومتر و احداث راههای روستایی به طول ۷۰ کیلومتر جمعا به طول ۲۵۵ کیلومتر و با اعتبار ۲ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال خبر داد.

در ادامه ی این بازدید معاون ساخت و توسعه راهها ضمن شمردن اهمیت استان فارس در حمل و نقل جنوب غرب کشور گفت: شرکت ساخت و توسعه در حال حاضر ۳۲ پروژه راه و بزرگراه به طول ۶۰۴ کیلومتر و به مبلغ کل ۶۳۰۸ میلیارد ریال در قالب ۸ طرح به عنوان تملک دارایی های سرمایه ای در این استان دست اجرا دارد.
خیراله خادمی یادآور شد: برای تکمیل این پروژه ها ۱۰۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که بر مبنای قانون بودجه سال ۱۳۹۴ برای طرح های یادشده در مجموع ۹۵۷ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی بزرگراه چهارخطه کنارگذر شمال شرق شیراز، باند دوم بزرگراه شیراز- دشت ارژن- قائمیه- برازجان- بندر بوشهر و قائمیه- نورآباد- بابامیدان، باند دوم بزرگراه شیراز- فیروزآباد- جم- عسلویه، باند دوم بزرگراه شیراز- فسا- داراب- گهکم، باند دوم بزرگراه شیراز- جهرم- لار- بندرعباس، باند دوم بزرگراه شیراز- استهبان- رونیز- قطرویه- سیرجان و راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان- سعادت شهر را از جمله های شرکت ساخت در استان فارس عنوان کرد./