شناسهٔ خبر: 67258 - سرویس ریلی

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه‌آهن:

پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی ضامن حمل‌و‌نقل ریلی ایمن است

قطار مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن گفت: با پیاده سازی سیستم های مناسب مدیریت ایمنی، باید بسترهای تقویت ایمنی بیشتر تردد ناوگان ریلی در شبکه فراهم شود .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، خسرو رشیدی با تأکید بر اینکه راه‌آهن امروز در جایگاه مهمی به لحاظ ایمنی حمل و نقل قرار دارد، افزود: برای تقویت بیشتر شاخص های ایمنی در راه‌آهن با استفاده از روش‌های جدید، باید بسترهای ایمنی در این بخش را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ ایمنی بیشتر، باید مزیت‌های حمل و نقل ریلی همواره برای مردم و مسئولان تشریح شود، از برنامه ریزی‌های متعدد راه‌آهن برای ارتقای فرهنگ ایمنی در میان ذی نفعان و حاشیه‌نشینان ریلی، خبر داد.

به گفته وی ، مردم اگر از قوانینی که بر صنعت ریلی حاکم است غافل نباشند و رسالت و نقش خودشان را نسبت به رعایت قانون، عبور و مرور از مناطق امن و حفظ ایمنی ایفا کنند، حوادث ریلی به‌شدت کاهش می‌یابد.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه، گفت: همه کارکنان راه‌آهن و مردم باید در حفظ ایمنی در راه آهن مشارکت فعال داشته و تلاش کنند این مزیت بزرگ ریلی همیشه روند رو به رشدی داشته باشد.

وی با اشاره به مزیت‌های بسترسازی ترویج فرهنگ ایمنی در راه‌آهن افزود: بسترسازی فرهنگ ایمنی را مدت‌هاست آغاز کرده‌ایم و با پیاده‌سازی این سیستم می‌توانیم ایمنی تضمین‌شده‌ای را که درگذشته داشتیم در آینده هم ادامه دهیم.

رشیدی اظهار داشت: راه‌آهن برای آموزش و اطلاع رسانی فرهنگ ایمنی به حاشیه‌نشینان ریلی و افرادی که ارتباط تنگاتنگی با حریم راه‌آهن دارند علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف، از طریق مساجد، مدارس و شوراها، آموزش‌های متعددی را در زمینه ایمنی ارائه داده و تا کنون از طریق رسانه های مختلف، بروشورها، تابلوها و علایم احتیاطی بر اهمیت موضوع، بسیار تاکید شده است .

وی با اشاره به آموزش‌ کارکنان راه‌آهن در بخش‌های مختلف برای حفظ ایمنی در راه‌آهن، گفت: در بخش داخلی نیز علاوه بر فرهنگ‌سازی از طرق مختلف، پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ایمنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه افزود: استفاده از دانش روز، شناسایی ریسک و ظرفیت‌های دانشگاهی ازجمله اقدامات دیگر راه‌آهن برای حفظ ایمنی در صنعت حمل و نقل ریلی است.

وی تأکید کرد: با پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی باید با صدور دستورالعمل‌ها، قوانین و مقررات متناسب با این پیشرفت‌ها آمادگی داشته باشیم، زیرا صنعت حمل و نقل ریلی همواره در حال پیشرفت و توسعه است و ما نیز در راه آهن در تلاش هستیم با صدور دستورالعمل ها، قوانین و مقررات خود را با این پیشرفت‌ها تطبیق دهیم.