شناسهٔ خبر: 67426 - سرویس استان‌ها

احداث محور فاریاب – ارزوئیه در جنوب کرمان

فاریاب باحضورمعاون عمرانی استاندار کرمان و جمعی از مسئولین محلی کارخانه آسفالت افتتاح و آسفالت پروژه راه فاریاب – ارزوئیه آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان, محمد ساردویی با بیان این مطلب اظهار داشت: طول کل محور مورد نظر از شهرستان فاریاب تا محل اتصال به شهرستان ارزوئیه حدود ۵۳ کیلومتر است که تقریبا کل مسیر آن کوهستانی و در مسیر آن معدن طلای زرترشت اهمیت این مسیر را دو چندان کرده است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان افزود: این مسیر به دو قطعه تقسیم شده است ،که قطعه اول فاریاب به روستای زهمکان به طول  ۳۳ کیلو متر که ۶کیلو متر آن آسفالت شده و  ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت می باشدو۱۰ کیلو متر آن در حال خاکبرداری و اقدامات بعدی است. 

وی افزود: قطعه دوم محور زهمکان به ارزوئیه می باشد که تا روستای سرنی ۵/۵کیلومترآماده آسفالت ۵/۳کیلومتر آن  در دست اجرا  و ۱۱ کیلومتر از آن باقی مانده است .

وی همچنین در مورد کارخانه آسفالت فاریاب گفت: این کارخانه  اولین  کارخانه آسفالت شهرستان فاریاب  می باشد که با هزینه ای حدود ۶۰میلیارد ریال راه اندازی و در روز ۱۵۰تن آسفالت تولید خواهد داشت.

وی یاد آور شد: این کارخانه توسط بخش خصوصی و با حمایت های دولتی احداث و با اشتغال ۶۰نفر موردبهره برداری قرارگرفته است.

نیاز ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه راه فاریاب – زهمکان

ساردویی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه علاوه بر هزینه ۲۰۰میلیارد ریالی که تاکنون انجام شده،اعتباری حدود ۳۰۰میلیارد ریال نیاز است که انشاالله با تامین آن بتوانیم  هر چه سریعتر پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی اظهار داشت: با توجه به طبیعت زیبای منطقه،کوهستانی بودن مسیر و وجود معادن غنی به ویژه معدن طلای زرترشت می توان امید واربودکه در آینده ای نزدیک این مسیر باعث رونق اشتغال ،جذب گردشگرو جلو گیری از مهاجرت ساکنین منطقه شود.