شناسهٔ خبر: 67483 - سرویس مسکن و شهرسازی

تدوین برنامه واحد اقدام و عمل مشترک تا پایان خرداد ماه در استان تهران

بازآفرینی نشست مشترک هم اندیشی معاونت بازآفرینی و روسای مناطق ششگانه شهرستان‌های استان تهران با موضوع پیشبرد اهداف بازآفرینی در محلات هدف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، در این نشست پرویز فیروز، معاون مسکن و باز آفرینی با تاکید بر اینکه ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ناظر در کنار شهرداری ها به فعال شدن پروژه های بازآفرینی شهری کمک می کنند، گفت: قطعا با مطالعه و شناسایی نیازهای محلات هدف شهر و استان تهران می توانیم اهداف بازآفرینی مورد نظر دولت و شرکت باز آفرینی شهری ایران را بهتر و با آینده نگری درست و صحیح تری پیش ببریم و در این راستا برای جذب سرمایه گذاری در محلات توسط توسعه گران نیازمند ایجاد جذابیت اقتصادی در محلات هدف و جذب سرمایه گذاران هستیم.

در ادامه فلاح رئیس اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری استان تهران گفت: سیاست اصلی دولت در امور مسکن و شهرسازی در فضای کنونی بازآفرینی شهری  و تامین مسکن مناسب و در شان شهروندان است و اعتبارات شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها نیز باید به همین سمت سوق داده شود. در حال حاضر پس از شناسایی محلات هدف، اولین و مهم ترین قدم در بازآفرینی، مطالعه دقیق نیازهای ساکنین محلات و احصا سرانه ها و محرومیت ها و تعیین مشاور توسط شهرداریها برای مطالعات شهرهای باقیمانده ای است که مطالعات بافت ندارند.

وی تاکید کرد: در واقع نیازها حتما باید از پایین به بالا احصاء شده و  اعتماد و مشارکت مردم ساکن در محلات هدف و نیاز سنجی ها  نیز باید در اولویت مطالعه این محلات در سال ۹۸ باشد تا در مراحل بعدی مطابق با نیازهای احصاء شده پروژه ها تعریف و اجرایی شود.

وی در ادامه به دستورالعمل تدوین اقدام و عمل مشترک مطابق با برنامه های وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در این اداره کل به عنوان هدف دوم اشاره کرد و افزود: تمامی برنامه ها و جلسات ستادهای شهرستانی و استانی باید مطابق با این دستورالعمل باشد تا اهداف مورد نظر در بازآفرینی محلات هدف محقق شود.

 فیروز در پایان از تدوین برنامه واحد اقدام و عمل مشترک تا پایان خرداد ماه در استان تهران خبر داد و گفت: روسای مناطقی که تاکنون برنامه اقدام و عمل مشترک را ارائه نکرده اند در فرصت باقیمانده از تمام توان شهرستان برای پایان دادن به این موضوع استفاده کنند./