شناسهٔ خبر: 67502 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر مطرح کرد:

حرکت سازمان بنادر در جهت هوشمندسازی بنادر/ تحول در صنعت دریایی با اجرایی شدن اینترنت اشیاء

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت اینترنت اشیاء حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند از اینرو ایران نیز می خواهد در این مسیر حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس درباره اینترنت اشیاء و اجرایی شدن آن در بنادر کشور اظهار کرد: اینترنت اشیاء یکی از مقوله های مهم است که می تواند صنعت دریایی کشور را متحول کند. در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.

وی درباره اینترنت اشیای و کاربرد آن افزود: از این فناوری می توان برای بازدهی بالا در ارائه خدمات، جلوگیری از قاچاق و همچنین نظارت دائمی و بلادرنگ بر اشیاء حساس کانتینرها استفاده کرد همچنین با بهره گیری از فناوری اینترنت اشیاء امکان رصد موقعیت مکانی کانتینر در خارج از بنادرو داخل بنادر فراهم می شود.

حق شناس خاطرنشان کرد: اینترنت اشیاء برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناورها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه دریایی قلمداد می‌شود.

شایان ذکر است؛ عرضه فناوری اینترنت اشیاء و بهره گیری از تجارب بنادر موفق در این زمینه برای صنعت کشتیرانی و بنادر کشور نوید دهنده دوره جدیدی از مدیریت کشتی، مدیریت انرژی و حمل و نقل است، چرا که امروزه در جهان ، اطلاعات نقش اصلی و کلیدی دارد.