شناسهٔ خبر: 67543 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن:

تدوین راهکار رفع مسائل زمین‌های شهرک‌های صنعتی کشور/واگذاری ۶۰۰ هکتار زمین برای ساخت یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کشور

علی نبیان علی نبیان در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: بیش از ۵۰ دستگاه دولتی از سازمان ملی زمین و مسکن درخواست واگذاری زمین با کاربری‌های عمومی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان مدیرعامل آن سازمان در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی از بررسی مشکلات اراضی شهرک‌های صنعتی کشور و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این دیدار با اشاره به اینکه زمین محصولی است که هیچ وقت تولید مجدد نمی‌شود، گفت: به عنوان متولی زمین‌های دولتی به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای این دارایی‌های ارزشمند هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۵۰ دستگاه دولتی از سازمان ملی زمین و مسکن درخواست واگذاری زمین با کاربری‌های عمومی دارند، افزود: اخیرا ۶۰۰ هکتار زمین برای ساخت یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کشور واگذار کرده‌ایم.

وی در خصوص نتایج این نشست اظهار کرد: مقرر شد تفاهمنامه‌ای در خصوص بهره‌برداری و آماده‌سازی اولیه اراضی شهرک‌های صنعتی پیش از صدور سند مالکیت تهیه و تنظیم شود تا از این پس مشکل اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی برطرف شود.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، مشکلات اراضی کارخانجات خانه‌سازی مشهد و تعارضات اراضی بین سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان منابع طبیعی از دیگر موارد مورد بحث بین معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.