شناسهٔ خبر: 67560 - سرویس وزارتی

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تلاش جدی برای ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور / غلبه بر تحریم‌ها با مدل‌های مالی جدید و مشارکت بخش خصوصی

مهران کفاش معاون حقوقی،امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد بر تلاش جدی برای ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور و غلبه بر تحریم‌ها با تکیه بر مدل‌های مالی جدید و مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم تكریم « محمدرضا نقصان محمدی» و معارفه رضا یادگاری، مدیركل راه و شهرسازی استان یزد با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد، مهران كفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی، محسن صادقیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و جمعی از مسئولان ملی و استانی در مجموعه راه و ما برگزار شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی گفت: ارزشمندی جایگاه مسئولیت‌هایی که به ما واگذار می‌شود در خدمت به مردم معنا می‌باید و بر این اساس باید برنامه‌ها و اقدامات نیز در راستای خدمت به مردم، رفع موانع و تسهیل دسترسی به خدمات جهت‌دهی شود.

مهران کفاش افزود: در شرایط  جدید کشور که روزبه‌روز تحریم‌ها شدت پیدا می‌کند به فکر و تعمق بیش‌تری برای پیش‌برد امور و ساماندهی موضوعات نیاز داریم تا بتوانیم با مدل‌های مختلف و تقویت توانمندی‌ها بر این شرایط غلبه کنیم.

وی بیان کرد:ضرورت مدل‌های مالی جدید و مشارکت بخش خصوصی و مردم برای پیشبرد برنامه‌های کلان کشور بیش از گذشته احساس می‌شود و در این راستا لازم است پروژه‌ها به‌گونه‌ای تعریف شود تا با ترغیب مشارکت مردمی بتوان چرخ توسعه را به حرکت درآورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:مجموعه راه و شهرسازی به‌عنوان مجموعه‌ای که از زمان تولد تا پیری با مردم سروکار دارد تکریم ارباب‌رجوع و جدیت در کار را سرلوحه قرار داده و از همکارانم می‌خواهم به‌صورت هماهنگ و به دور از نگاه جزیره‌ای در این راستا تلاش کنند.

کفاش بیان کرد: سیلاب‌های اخیر در کشور نشان داد دست‌درازی انسان به طبیعت اثرات مخربی دارد و ساخت‌وساز در مسیر رودخانه‌ها خسارت زیادی را به مردم و کشور تحمیل کرد که ضروری است در پروژه‌ها و اقدامات پیش رو جانمایی صحیح و نگاه کارشناسی و همه‌جانبه مورد توجه قرار گیرد.

معاون حقوقی،امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از تلاش‌های یزد به‌عنوان استان معین در لرستان برای کمک به مدیریت موضوعات برآمده از سیل افزود: در استان یزد فعالیت اداره کل راه و شهرسازی به‌صورت تعاملی و هماهنگ با سایر بخش‌ها و  در راستای کمک به توسعه مؤثر، برنامه‌ریزی و جهت‌دهی شود.

کفاش در پایان به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تلاش برای به‌نتیجه رساندن و ساماندهی پروژه‌های نیمه‌تمام در زمان محدود  اشاره و گفت: تعریف پروژه‌های جدید نیازمند واکاوی و نیازسنجی دقیق است تا بتوان علاوه بر پاسخ مناسب به نیازها، از اتلاف وقت و منابع نیز جلوگیری کرد.

شایان‌ذکر است در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا نقصان محمدی مدیركل سابق و سید عباس مشكاتی قدردانی و رضا یادگاری به‌عنوان مدیركل راه و شهرسازی استان یزد معارفه شد.