شناسهٔ خبر: 67573 - سرویس وزارتی

وزير راه و شهرسازي:

روابط عمومي ها براي افزايش سرمايه اجتماعي تلاش كنند

جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران روابط عمومی وزير راه وشهرسازي با تاكيد بر اينكه روابط عمومي بايد پل دو سويه بين شهروندان و سازمان باشد، خواستار توجه جدي به ارائه تصويري صحيح از ارائه خدمات به منظور افزايش سرمايه‌‌هاي اجتماعي شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي، محمد اسلامي كه در جمع اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي سازمان ها و شركت‌هاي تابعه وزارت راه وشهرسازي سخن مي گفت، تصريح كرد: دنيايي رسانه اي جديد داراي سرعت فوق العاده در اطلاع رساني است و خواسته و ناخواسته پيام ها از طريق تلفن ‌هاي همراه به سرعت منتقل مي‌شود.

وزير راه و شهرسازي بيان داشت: ماهيت سازمان ها و شركت هاي تابعه وزارت راه وشهرسازي متفاوت است كه بايد متناسب با چيستي و فلسفه وجودي آنها، با تعريف و درك موقعيت  رفتار كنيم.

اسلامي يادآور شد: بايد از حالت اطلاع رساني صرف فراتر برويم و با برقراري ارتباطات دوسويه به زبان مناسب گفتگو كنيم و باخوردها را بگيريم و بايد در اطلاع رساني خدمات مستمر و برخط عمل كنيم.

وي تأكيد كرد: لازم است با توجه به زحماتي كه در طول اجراي يك پرو‍ژه، افراد مختلف از مرحله نخست تا پايان پروژه متحمل مي‌شوند، مستند سازي لازم صورت گيرد و از زنده بودن سازمان و نقش آفريني آن صحبت شود.

وزير راه و شهرسازي با تأكيد بر لزوم همگرايي و هم‌افزايي بين روابط عمومي هاي سازمان ها و شركت‌هاي تابعه، اذعان داشت: اجازه ندهيم دشمنان ذهن مردم را با عمليات رواني از پيش طراحي شده، نسبت به عملكردها بد بين كنند.

وي تصريح كرد: رضايت مردم در ارائه خدمات است و بايد مقيد به اجراي تعهمداتمان و در مقابل اقدام دشمن بايد به دنبال اثبات مشروعيت و مقبوليت نظام باشيم.

اسلامي يكي از مهمترين مشكلات پيش روي وزارت راه وشهرسازي را پروژه هاي نيمه كاره عنوان كرد و گفت: روابط عمومي ها مي توانند با تعامل و برقراري ارتباط، مشكلات اجتماعي عدم اتمام پروژه را پيگيري كنند. معارضان در روند اجراي پروژه از نمونه هاي اين نوع است كه روابط عمومي ها مي توانند با روندهاي اجتماعي در حل مشكل موثر واقع شوند.

وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: دولت نسبت به سال‌هاي گذشته در وضعيت مطلوب از نظر تأمين كالاهاي اساسي و بدهي خارجي قرار دارد. اين در حالي است كه تصويري ساخته و ارائه مي‌شود كه عكس اين را نشان مي دهد كه كاملا نادرست است.

اسلامي در بخشي از سخنان خود به شرايط تحريم و جنگ رواني و اقتصادي عليه ايران اشاره كرد و گفت: استكبار در حال پمپاژ باطل و تلاش براي نفوذ در ذهن مردم است در حالي كه ما بايد پيام حقانيت خودمان را منتقل كنيم. بايد توجه داشته باشيم كه عمليات رواني دشمن و جو سازي‌ها توجه كنيم كه كدام نقطه را نشانه گرفته است.

وي در سخنان خود بر لزوم همگرايي و همدلي بين سازمان ها و شركت‌هاي تابعه براي رسيدن به هدف مشترك تأكيد كرد و يادآور شد: بايد موضوعات مشترك براي عملياتي شدن، در روابط عمومي ها تعريف و اجرايي شود و روابط عمومي پل بين مديريت و خدمات گيرندگان باشد تا بتوانيم سرمايه اجتماعي را افزايش دهيم.

در اين نشست كه مهدي عبوري معاون توسعه و مديريت منابع وزارت راه وشهرسازي نيز حضور داشت، پيش از سخنان وزير راه  وشهرسازي چندتن از اعضاي شوراي هماهنگي روابط عمومي ها به بيان مشكلات و مسائل خود در خصوص ساختار ضعيف روابط عمومي در تشكيلات و ساختار سازماني، ضعف دانش رسانه اي مديران بالا دست و آشنا نبودن به اهميت و قدرت رسانه، عدم حضور مديران روابط عمومي در بالاترين جلسات تصميم گيري سازمان و عدم امكان ارتقاي دانش و تخصص مديران روابط عمومي به دليل نبود بودجه آموزشي مصوب پرداختند.

از ديگر موضوعات طرح شده در اين نشست عدم توجه به نقش مهم روابط عمومي ها در زمان بحران و قرار ندادن روابط عمومي در ساختار مديريت بحران، عدم تخصيص بودجه معين و اعتبار كافي مصوب و نداشتن امكان انجام امور تبليغات و اطلاع رساني و عدم بهره برداري از ظرفيتهاي بخش هاي خصوصي و بهره مندي از مشاوره متخصصين حوزه ارتباطات به دليل نبود امكان عقد قراردادهاي مشاوره اي و مقطعي و امكانات ضعيف فيزيكي و تجهيزاتي و بهره مند نبودن از تجهيزات تبليغات و سمعي و بصري پيشرفته بود.

گزارش تصويري اين نشست را اينجا ببينيد.