شناسهٔ خبر: 67592 - سرویس مسکن و شهرسازی

اصلاح ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی / تعیین‌تکلیف مغایرت‌های اساسی طرح جامع پاکدشت

جلسه اصلاح موادی از ضوابط و مقررات طرح تفصیلی تهران، مغایرت‌های اساسی طرح جامع پاکدشت و طرح جامع زرند در سومین جلسه شورای‌عالی‌ شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضای اصلی شورا و همچنین مسئولان استانی، بررسی و تعیین‌تکلیف شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری (۹۸) که به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، سه دستور، اصلاح موادی از ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران (پیشنهاد شهرداری تهران)، مغایرت‌های اساسی طرح جامع پاکدشت و همچنین طرح جامع زرند مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص موارد فوق، تصمیم گیری شد.

در جلسه فوق، اعضای اصلی شورا؛ جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده خامسی معاون وزیر نیرو، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آقای معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری حضور بهم رساندند. در عین حال در جلسه فوق، شهرام کوسه غراوی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز حاضر بود.

همچنین در دستور جلسه نخست شورا که به اصلاح موادی از ضوابط و مقررات طرح تفصیلی شهر تهران اختصاص داشت، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگانی از شهرداری تهران همچون گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران حضور به هم رساندند و به بحث و تبادل نظر در خصوص دستور جلسه نخست شورا پرداختند.

گفتنی است: آخرین تصمیمات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص دستور جلسه‌های فوق، در مصوباتی به اطلاع عموم خواهد رسید.