شناسهٔ خبر: 67661 - سرویس وزارتی

آغاز عملیات احداث قطعه سوم آزادراه مرند - بازرگان

مرند ـ بازرگان در پی سفر حسن روحانی رئیس‌جمهوری‌ به منطقه ویژه ماکو از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس وزیر راه‌وشهرسازی، کلنگ آغاز پروژه‌‌ی آزادراه مرندـ بازرگان را به زمین زد.

بهگزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی، وزیر راه‌‌‌و‌شهرسازی امروز همزمان با سفر دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری‌ایران به منطقه ویژه ماکو از طریق ویدئو کنفرانس با حضور در پایانه مرزی بازرگان کلنگ قطعه سوم آزادراه مرند ـ بازرگان را به زمین زد.

وزیر راه‌و‌شهرسازی در این مراسم پیش از دستور رئیس‌جمهور درخصوص کلنگ آغاز به کار انجام این پروژه گفت: پروژه آزادراه بازرگان-مرند یکی از قطعات مهم و باقیمانده در محور ترانزیتی ایران است که قطعه سوم آن امروز با حضور و دستور مقام عالی ریاست‌جمهوری عملیات کلنگ‌زنی آن آغاز شد.

وی ادامه داد طول این قطعه ۷۱ کیلومتر است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری در آن است. در این پروژه ۳۵ درصد دولت و ۶۵ درصد مابقی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی افزود: منطقه آزاد ماکو قرار است تملک اراضی مسیر این آزادراه را انجام دهد و طبق زمانبندی این پروژه ۳۶ ماه به طول خواهد انجامید. با این حال امیدواریم با یک کار فشرده بتوانیم آن را در زمانی کمتر به سرانجام برسانیم.

محمد اسلامی تصریح کرد؛ دو قطعه باقیمانده که تا مرند ۱۲۰ کیلومتر است کارهای مطالعاتی آن درحال انجام و تکمیل است. فراخوان سرمایه‌گذار داده شده و ان‌شاءالله در چند ماه آینده با امضای قرارداد شاهد شروع عملیات باشیم.

در ادامه حسن روحانی رئیس‌جمهوری‌اسلامی‌ایران ضمن تشکر از زحمات مجموعه وزارت راه‌و‌شهرسازی اظهار کرد : با تلاشی که برای انجام این پروژه اعلام شده‌است، شاهد اتصال مرند به بازرگان از طریق قطعه سوم این آزادراه هستیم. که یک کار مهم برای ایران به حساب می‌آید

وی ادامه داد: ترانزیت و اتصال ایران از طریق راه‌آهن و بزرگراه‌ها به کشورهای همسایه یک اهمیت ویژه و مهم را دارا است.