شناسهٔ خبر: 67670 - سرویس استان‌ها

نظارت دقیق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر روند بارگیری و حمل جاده‌ای کالاهای اساسی از بندر چابهار

تریلی عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، از نظارت دقیق این سازمان بر روند بارگیری و حمل جاده ای کالاهای اساسی از بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از روان بودن عملیات بارگیری و حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار خبر داد.

فرامرز مداح در جلسه ای که در محل اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی روند حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار تشکیل شد گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه ناوگان باری متعلق به بخش خصوصی در سطح کشور وجود دارد که تحت نظارت دقیق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی جهت تامین کامیون برای حمل کالا از بندر چابهار وجود ندارد گفت: در کنار زحمات و تلاش رانندگان جهت حمل کالا از بندر چابهار، بررسی و برطرف کردن مواردی از قبیل پرداخت به موقع کرایه حمل، تامین سوخت مورد نیاز، ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان و کاهش زمان تشریفات اداری مربوط به بارگیری و حمل کالا از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به لزوم بهینه سازی فرآیند نوبت دهی و بارگیری کالاهای اساسی از بندر چابهار، گفت: از طریق تعامل با سایر دستگاه های ذیربط، به دنبال تسریع در روند بارگیری و حمل کالا از این بندر استراتژیک اقیانوسی هستیم.

صدور بیش از شش هزار بارنامه از بندر چابهار در امسال

خانقائی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۶ هزار بارنامه جهت حمل کالاهای اساسی از بندر چابهار صادر شده است و در حال حاضر نیز حمل شکر خام از بندر چابهار به سمت کارخانجات فرآوری شکر در حال انجام است.

لازم به ذکر است عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان و هیأت همراه، در سفر خود به بندر چابهار از نزدیک بر روند بارگیری کالاهای اساسی، زیرساخت های پایانه بار چابهار و نحوه فعالیت شرکت های حمل و نقل داخلی کالای این شهرستان، نظارت کردند.