شناسهٔ خبر: 67810 - سرویس استان‌ها

تعامل رسانه‌اي موجب شفافيت در پاسخگويي و مطالبات كابران حمل و نقل و راهداري است

فخاران مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي‌ اصفهان، با تعدادی از مدیران رسانه‌ها و تشکل‌های صنفی رسانه‌ای در این استان دیدار و بر ضرورت تعامل بيش از پيش براي شفاف‌سازي و منطقي‌سازي مطالبات كاربران بخش حمل و نقل و راهداري تاكيد كرد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي داره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان اصفهان ، مشاور ریاست و مديركل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سلسله بازدیدهای استانی خود ، با مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان ، مدیرروابط عمومی  استانداری اصفهان و مدیران تشکل های صنفی مطبوعات اين استان دیدار کرد.

براساس اين گزارش منصور فخاران در ديدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان اصفهان، قائم مقام و معاونان مدیرکل صداوسیمای استان بااشاره به اينكه عصر حاضر، عصر صداقت رسانه ای است، گفت : اصلاح رفتارها و فرهنگ ترافیکی با همکاری رسانه ها ممكن است .

وي افزود :استان اصفهان یکی از مهمترین استان های کشور به لحاظ استراتژیک در حوزه راه و حمل ونقل به شمارمی آید و نیازمند نگاه ویژه رسانه ای است كه در اين راستا مي توان از انتشار اخبار ، عملكرد و واقعيات ، از طريق رسانه های مختلف به ويژه صدا و سيمابه عنوان دو ابزار پر مخاطب ارتباطي بهره گرفت اين در حالي است كه باید واقعیات را با تمام نقاط ضعف و قوت به مردم نشان دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد در سال جدید فصل جدیدی در روابط  اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان و صدا وسیمای مرکز استان گشوده شود.

  ضرورت نگاه ویژه به مقوله راهداری و حمل ونقل جاده ای

 براساس اين گزارش مشاور ریاست و مدیر کل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه با مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان دیدار کرد.

وی در این دیدار از پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی مناسب این اداره در بحران های سیل نوروزی تقدیر و تشکر کرد وبر ضرورت نگاه ويژه صدا و سيما به بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي به عنوان دو بخش مهم در توسعه اقتصادي تاكيد كرد و توجه به مقوله ارتقاي ايمني راهها و كاهش تصادفات را امري ملي قلمداد كرد كه رسانه ملي مي تواند در اين راستا نقش مهمي را ايفا كند .

 روزنامه ها همچنان نقش مهمي در اطلاع رساني عهده دار هستند

بنابراین گزارش فخاران همچنين در سفر خود به استان اصفهان با عبدالحسین جعفری رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان و پیشکسوت عرصه رسانه دیدار کرد.

وی در این دیدار به نقش و جایگاه رسانه در گفتمان سازی و اصلاح رفتارهای ترافیکی مردم اشاره كرد و خاطرنشان ساخت : روابط عمومی و رسانه ها دو رکن مهم در فرآیند اطلاع رسانی صحیح به مردم به شمار می آیندكه تعاملات اين دو همواره اثرات مثبتي در افزايش مشاركت خدمات گيرندگان سازمانها با سازمانها و نهادهاي خدماتي داشته است.

   تصادفات درون شهری و برون شهری، درد مشترک شهرداری و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای

 فخاران در ادامه با رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان و رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کرد.

مدير روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: سیاست اصلی ما در روابط عمومی سازمان بر همکاری و تعامل دو جانبه روابط عمومی و رسانه ها بنا شده است.

فخاران خاطرنشان کرد: فصل مشترک حوزه شهری و برون شهری مباحث مرتبط با مدیریت ترافیک ، فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی است.

امیر احمد زندآور رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان ضمن استقبال از افزایش تعاملات رسانه ها با اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان و پوشش خبری رویدادهای این نهاد اظهار کرد: آمادگی داریم تا دررابطه با مشکلات و معضلات ترافیکی که ریشه های فرهنگی دارند، با یکدیگر همکاری و تعاملاتي بيش از پيش داشته باشيم .

مشاور رياست و مديركل روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ،پيش از اين نيز در سفر به استان هرمزگان در راستاي استراتژي توسعه ارتباطات رسانه اي بخش حمل و نقل و راهداري ، با مديركل سيماي مركز خليج فارس و مدير ارتباطات اين مركز ،همچنين با انجمن صنفي روزنامه نگاران و خانه مطبوعات استان ديدار و با اهداي لوح تقدير ،از خدمات و زحمات تلاشگران ارتباطات و رسانه هاي استان ياد شده ، قدرداني كرد.