شناسهٔ خبر: 67862 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی به مدیران استانی ابلاغ كرد

احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیران كل راه و شهرسازی استان‌‌ها دستور داد كه با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسكن حداكثر توان و تلاش خویش را برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی به كار گیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در ابلاغ خود به مدیران كل راه و شهرسازی استان‌‌ها تأكید كرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در جلسه با كارگزاران نظام و تحقق شعار تولید و در راستای تحقق اهداف دولت محترم و دستورات ریاست محترم جمهوری در بخش تولید مسكن، یكی از سیاست‌های اصلی این وزارتخانه احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی از طریق مشاركت با بخش خصوصی تعیین شده است.

در ادامه این ابلاغ خطاب به مدیران كل راه و شهرسازی تصریح شده است: انتظار دارد با اهتمام ویژه اداره كل و با محوریت سازمان ملی زمین و مسكن حداكثر توان و تلاش خویش را جهت اجرای صحیح و به موقع آن به كار گرفته تا در حداقل زمان ممكن این وظیفه ملی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار رسیده و با عنایت باریتعالی شاهد نتایج مثبت آن در آینده نزدیك باشیم.

بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی پیش از این در  نشست با اعضای كمیسیون عمران مجلس از اطلاع رسانی فراخوان مشارکت بخش خصوصی برای احداث پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن خبر داده بود.

بر اساس این طرح و ابلاغ صورت گرفته برای شكل گیری جریان پایدار تولید مسكن، لازم است از توان بخش خصوصی استفاده و ادارت كل راه و شهرسازی با همكاری سازمان ملی زمین ومسكن برای اجرای طرح اقدام ملی در زمینه انبوه‌سازی مسكن با مشاركت بخش خصوصی اقدام کنند.