شناسهٔ خبر: 67909 - سرویس وزارتی

در معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان کردستان مطرح شد؛

حل مشکل مسکن نیازمند تعامل تمامی وزارتخانه های مرتبط است / ساخت واحدهای مسكن مهر تا پايان امسال تكميل می‌شود

مهران کفاش در کردستان معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر موضوع مسكن، به علت مبتلا‌ به بودن تمام افراد جامعه، بحث اول كشور شده و با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم كه منجر به افزایش قیمت تمام شده مسكن شده، لذا نیازمند اقدامات جدی‌تری در این بخش است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه معارفه محمد صدیق ثابتی مدیركل راه و شهرسازی استان كردستان امروز چهارشنبه هشت خرداد با حضور معاون  حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت راه و شهرسازی، استاندار كردستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن استان و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

در این مراسم كفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت راه و شهرسازی، در خصوص این انتصاب گفت: با توجه به اینكه مردم با درایتِ ما، همیشه قدردان مسئولین پرتلاش و كارآمد خود بوده‌اند، لذا شأن و جایگاهی به‌جز خدمت به مردم شریف ایران برای هیچ یك از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد. ایشان با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی بیان كرد، تمام تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی به حداقل رساندن مشكلات بخش حمل و نقل و مسكن در استان كردستان است كه این امر نیازمند همت عالی و سعی و تلاش مضاعف مسئولان مربوطه با پرهیز از هرگونه سیاسی‌كاری و مسائل حاشیه‌‌ای است.

وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی، با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار كردستان و مجمع نمایندگان این استان، جهت بررسی و حل مسائل و مشكلات مرتبط با حوزه راه و مسكن در دو هفته آینده تشکیل خواهد شد.

كفاش در ادامه این جلسه بیان كرد: در حال حاضر موضوع مسكن، بعلت مبتلا‌به بودن تمام افراد جامعه،  بحث اول كشور شده و با توجه به افزایش قیمت ارز و تورم كه منجر به افزایش قیمت تمام شده مسكن شده، لذا نیازمند اقدامات جدی‌تری در این بخش است.

وی با اشاره به جلسات انجام شده با اعضای كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نیز جلسه اخیر با ریاست مجلس، بیان كرد: وی افزود: به تازگی جهت حل مشكل مسكن، جلسات زیادی تشكیل شده است تا  بازار مسكن تحت كنترل قرار بگیرد. حل مشكل مسكن، فقط مربوط به این وزارتخانه نبوده و نیازمند همكاری و تعامل تمامی وزارتخانه های مرتبط با بخش مسكن می‌باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانها، در خصوص سیاست وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسكن در سالجاری گفت: برای ثبات بازار مسكن برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام گرفته كه از از جمله آن، اتمام ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسكن مهر نیمه‌تمام در سطح كشور است. وزارت راه و شهرسازی علیرغم تمامی موانع و مشكلات پیش رو، تمام تلاش خود را انجام خواهد داد كه تمامی واحدهای مسكن مهر كه تاكنون به پایان نرسیده ‌اند تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های دیگر كه در دستور كار این وزارتخانه می باشد، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی جدید در شهرهای جدید، بافت های فرسوده و...  با هدف افزایش عرضه مسكن در بازار و در نهایت كاهش قیمت آن در سطح كشور است.

كفاش در این خصوص بیان كرد، با توجه به اینكه در نظر است از زمینهای دولتی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد جدید استفاده شود، لذا كلیه دستگاه های دولتی زمین‌های خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی گذاشته‌اند تا مسكن مورد نیاز برای استفاده كارمندان دولتی و نیز سایر اقشار مردم فراهم شود. برنامه‌ریزی انجام شده بر این است كه تمامی این۴۰۰ هزار واحد جدید، تا پایان سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانها در همین جلسه، در خصوص پروژه‌های عمرانی استان كردستان گفت: بحث اتمام پروژه‌های استان در زمان تعیین شده، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و مقام عالی وزارت بوده و تمام تلاش بر این است كه پروژه های فرسایشی كه سالها نیمه تمام مانده‌ و نیز تمامی پروژه‌هایی كه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارند در سالجاری به اتمام برسند.

وی ادامه داد: در تصویب بودجه سال جاری، وزارت راه و شهرسازی مدل های جدیدی جهت اتمام پروژه‌ها به مجلس ارائه كرد، لذا مجلس نیز نهایت همكاری را با این وزارتخانه انجام داد تا علیرغم كمبود نقدینگی، بودجه مورد نیاز این وزارتخانه، مصوب شود. امیدواریم كه در انجام امور عمرانی و بخصوص بخش مسكن در سالجاری پیشرفت های خوبی داشته باشیم.

در ادامه كفاش تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی یكی از مهمترین ادارات كل در سطح هر استان است كه با توجه به گستردگی حوزه های فعالیت آن در بخش‌های مختلف، مورد توجه و مراجعهاقشار متفاوتی از مردم است. لذا لازم است جهت انجام تمامی وظایف به نحو احسن، تعامل مناسبی با سایر مسئولین استانی از جمله استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی داشته باشید. تكریم ارباب رجوع و همت عالی جهت خدمتگزاری به مردم نیز، از جمله موارد دیگری بود كه مورد تاكید ویژه ایشان قرار گرفت.

در پايان، كفاش از زحمات ملكی سرپرست اسبق اداره راه وشهرسازی استان كردستان، تشكر و براي وی در مسئوليت جديد آرزوي موفقيت کرد.