شناسهٔ خبر: 67977 - سرویس هوایی

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

شکایت ایران به ایکائو به دلیل ممانعت از سوخت‌گیری هواپیماهای ایرانی

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد که موضوع عدم سوخت رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاههای بین المللی به دبیرکل و رئیس شورای ایکائو منعکس شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، مرتضی دهقان با اشاره به اشکالاتی که در سیستم سوخت رسانی به پروازهای ایرانی در برخی فرودگاه‌های بین المللی به وجود آمده است، گفت: متأسفانه تحریم‌های آمریکا علیه هواپیمایی کشوری برخلاف همه مقررات بین المللی و شعارهای بشردوستانه آمریکا و هم پیمانانش است.

وی با بیان اینکه نوک حمله این تحریم‌ها مردمی هستند که از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند؛ افزود: هدف از این اقدامات قطع ارتباط مردم ایران با سایر کشورها و ملت‌ها است.

دهقان خبر داد که موضوع عدم سوخت رسانی به هواپیمایی ایرانی در برخی فرودگاه‌های کشورهای خارجی به دبیرکل و رئیس شورای ایکائو منعکس شده است و ادامه داد: تلاش‌ها و رایزنی‌های زیادی برای تحویل سوخت به شرکت‌های ایرانی صورت گرفته است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با وجود رایزنی‌ها و مذاکرات ایران، متأسفانه مشکل سوخت رسانی ادامه دارد، گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.