شناسهٔ خبر: 68018 - سرویس بنادر و دریانوردی

رئیس اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه اعلام کرد:

رشد ۱۳۹ درصدی حمل و نقل ساحلی کالاهای نفتی و غیرنفتی/ ترانزیت خودرو در بندر لنگه، ۴۶ درصد افزایش یافت / ترابری دریایی ۴۰۰۰ مسافر و گردشگر در مسیرهای بین‌المللی

بندر لنگه مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن خودرو بوده به ۶۲ هزار و ۶۹ تن رسید که نشانگر رشد ۴۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب با ارائه گزارشی از عملکرد دو ماهه بندرلنگه و بنادر تابعه آن در دو ماهه نخست سال ۹۸ اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۷۹۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۰ درصدی به ثبت رسید.

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۵۶۱ هزار و ۱۳۹ تن با رشد ۳۷ درصدی به جابجایی فرآورده های نفتی و ۲۷۴ هزار و ۶۵۶ تن  با رشد ۳ درصدی به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است.

صادرات غیرنفتی از ۱۲۳ هزار تن گذشت

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به صادرات ۱۲۳ هزار و ۵۹۳ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از این میزان، حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بندرلنگه به رقم ۲۵۵ هزار و ۵۹۵ تن رسید که رشد ۲۴ درصدی داشته است.

 ترانزیت غیرنفتی ۴۶ درصد افزایش یافت

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن خودرو بوده است) به ۶۲ هزار و ۶۹ تن رسید که نشانگر رشد ۴۶ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال پیش از آن است.

وی ضمن اشاره به جابجایی ۳۰ هزار و ۳۳۵ دستگاه خودروی ترانزیتی طی دو ماه سال جاری، از رشد ۴۶ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد.

واردات غیرنفتی ۶۷ درصد کاهش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه حجم واردات غیرنفتی در بندرلنگه و بنادر تابعه آن را شش هزار و ۹۳۲ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۷ درصدی داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش حجم صادرات فرآورده های نفتی را ۷۰۱ هزار و ۷۶۱ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، ۸۵۹ هزار و ۳۷۱ تن از این گونه محموله های تجاری، به صورت رویه کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) جابجا شد که رشد ۲۶۷ درصدی داشته است.

ترابری دریایی بیش از ۱۵۱ هزار به جزایر خلیج فارس

عسکری نسب رونق ترابری مسافران دریایی در بنادر غرب استان هرمزگان را با شیب صعودی مثبت توصیف کرد و افزود: از آغاز سال جاری تاکنون، نزدیک به ۱۵۱ هزار نفر مسافر از طریق بنادر و پایانه های دریایی واقع در غرب استان هرمزگان در مسیرهای داخلی به مقصد جزایر کیش و ابوموسی ترابری شدند که سهم بندرلنگه بیش از ۲۲ هزار نفر بوده و رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این بندر به ثبت رسید.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی دو ماه نخست امسال ۴ هزار و ۶۲ مسافر در مسیرهای دریایی بین المللی بین بندرلنگه و امارات متحده عربی ترابری شدند.