شناسهٔ خبر: 68058 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آغاز بهره برداری از فانوس دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار

فانوس دریایی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ایمنی و روشنایی بخش های حمل و نقل دریایی ، از فانوس دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سید حسن ابراهیمی با اشاره به  آغاز بهره برداری از پروژه عمرانی فانوس دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار، افزود: افزایش ایمنی و روشنایی بخش های حمل و نقل دریایی استان سیستان و بلوچستان از اهداف این پروژه است.

وی تصریح کرد: طرح تعمیرات اساسی و احداث فندانسیون  فانوس چراغ دریایی و بازسازی بیکن نیز به اتمام رسیده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه علائم کمک ناوبری برای تأمین ایمنی آبراه های تحت حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی کشور نصب می شود، افزود: در آب های استان سیستان و بلوچستان، یک عدد فانوس، ۹ عدد بویه دریایی و ۲ عدد بیکن از رأس میدانی تا خلیج گواتر جانمایی و تعبیه شده است.    

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان میزان آماده بکاری علائم کمک ناوبری استان را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد که این میزان ۵ درصد بیشتر از استاندارد تهیه شده توسط انجمن بین المللی چراغ های دریایی (IALA) است. 

ابراهیمی افزود: علاوه بر پایش و بازنگری سالیانه تعمیرات اساسی علائم کمک ناوبری به صورت هر دو نیمسال اجرای اقدامات اصلاحی و تست آماده بکاری در بازه ۲ ماهه بصورت ادواری انجام می شود.