شناسهٔ خبر: 68074 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه‌ای از سوی دبیر شورای‌عالی شهرسازی ابلاغ شد؛

دستورالعمل جامع توسعه فضایی دانشگاه‌های کشور از سوی وزارت علوم به شورای‌عالی شهرسازی/ ممانعت کمیسیون‌های ماده پنج از تصویب طرح‌های توسعه کالبدی دانشگاه‌های واقع در بافت شهری

فرزانه صادق مالواجرد فرزانه صادق‌مالواجرد در نامه‌ای به وزیر علوم و دیگر مسئولان مرتبط، آخرین تصمیمات شورای‌عالی شهرسازی و معماری را در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه تهران ابلاغ و تاکید کرد: وزارت علوم دستورالعمل جامع توسعه فضایی دانشگاه های کشور را تهیه و به شورای عالی ارایه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به وزیر علوم و دیگر مسئولان مرتبط، مصوبه شورا را پیرامون طرح ساماندهی دانشگاه تهران، ابلاغ کرد.

در این مصوبه آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۶ اردیبهشت سالجاری ضمن تصمیم‌گیری پیرامون طرح ساماندهی دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی تهران و با عنایت به گزارش‌های ارسالی مبنی بر تهیه طرح‌های توسعه مشابه در سایر دانشگاه‌های کشور مقرر کرد:

۱.وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دستورالعمل جامع توسعه فضایی دانشگاه‌های کشور که مبتنی بر نیازسنجی اولیه، نحوه و میزان مداخله کالبدی و جلب مشارکت عمومی خواهد بود را تهیه و پس از تایید در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، جهت اقدامات آتی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، ارایه کند.

۲. با عنایت به تاثیر فراوان اقدامات توسعه‌ای دانشگاه‌ها در بافت شهری پیرامون (خصوصا در مورد دانشگاه‌های واقع در هسته‌های شهری) و لزوم برخورداری از برنامه جامع در مواجهه با توسعه‌های مذکور تا ابلاغ دستورالعمل اخیرالذکر، کمیسیون‌های ماده ۵ از بررسی و تصویب هرگونه طرح‌های توسعه کالبدی دانشگاه‌های واقع در بافت شهری خودداری کنند.