شناسهٔ خبر: 68098 - سرویس بنادر و دریانوردی

وزیر اقتصاد و دارایی:

بندر امیرآباد بندری استراتژیک و بازوی توانمند اقتصاد کشور است/ رونق تولید در بندر امیرآباد مشهود است

بازدید فرهاد دژپسند گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد؛ نقش مهمی در جهت اهداف اقتصادی کشور برای رونق تجارت و صادرات غیر نفتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه یکی از اهداف اقتصادی کشور، عدم وابستگی بودجه به صادرات نفت خام است، افزود: بنادر کشور به‌خصوص بندرامیرآباد با قابلیت‌های منحصر به فرد بندری، دریایی و لجستیکی به عنوان بندری استراتژیک در شمال کشور جهت رسیدن به درآمدهای غیرنفتی کمک شایانی می‌کند

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بندرامیرآباد در واگذاری امور به بخش خصوصی، الگوی مناسبی برای بنادر کشور است، اظهار داشت: قرارگیری بندرامیرآباد در کریدور شمال – جنوب و حلقه ارتباط کشورهای آسیای میانه و شمال دریای خزر با جنوب ایران موجب افزایش ترانزیت کالا در این بندر می شود.

وی بندر امیرآباد را نقطه امید بخش و قابل اعتنای اقتصاد کشور برشمرد و افزود: افزایش میزان تخلیه و بارگیری و صادرات کالا از بندر امیرآباد می تواند نوید بخش رونق تولید در منطقه باشد.

دژپسند با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد با دارابودن قابلیت های الکترونیکی، باید از بندری اقتصادی به بندری اقتصادی الکترونیکی تبدیل شود، گفت: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور در جنگ اقتصادی بی سابقه ای که بر کشور تحمیل شد، توانست بازوی توانمند اقتصاد کشور عمل کند.

رشد ٤٢ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا

در ادامه این بازدید سیاوش رضوانی؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، گفت: این بندر در سال گذشته و همچنین در سال جاری توانست حد نصاب جدیدی را در میزان تخلیه و بارگیری کالا، میزان تخلیه کالاهای ورودی و تعداد کشتی‌های ورودی به بندر ثبت کند.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری را بیش از ۹۴۳ هزار تن عنوان کرد و اظهارداشت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان تخلیه و بارگیری رشد ۴۲ درصدی داشته است.

رضوانی خاطرنشان کرد: بندر امیرآباد در مقایسه با سایر بنادر شمالی، سهم ۶۴ درصدی در تخلیه و بارگیری، ۶۱ درصدی در صادرات و ۷۲ درصدی در تخلیه غلات داشته است.