شناسهٔ خبر: 68121 - سرویس استان‌ها

با پیگیری استاندار مازندران

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص بودجه اجرای دو پروژه در مازندران

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیگیری دو پروژه‌ی راه دسترسی به فرودگاه ساری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری - تاکام در استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سید محمد نظری با اشاره به اینکه استاندار مازندران برای پیگیری و جذب اعتبار دو پروژه راه دسترسی فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری - تاکام و چند طرح پیشنهادی دیگر با وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد خاطرنشان ‌کرد: با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه مساعدی به پروژه‌های استان دارد، در این دیدار دستورات لازم را برای تخصیص مابقی بودجه مورد راه دسترسی به فرودگاه ساری برای توسعه این فرودگاه را صادر کرد.

وی اظهار کرد : اعتبار پروژه های مرزن آباد -  دزدبن، تعریض و ایمن سازی جاده گهربان میاندورود، محور کناره بابلسر -بهنمیر، تعریض محور مرزن آباد - کلاردشت - عباس آباد، چهاربانده کردن محور سوادکوه، راه دسترسی فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری -  تاکام و چند طرح پیشنهادی دیگر  از جمله موضوعات این دیدار مهم بوده است.

نظری با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه مساعدی به پروژه های استان دارد، تصریح کرد: وی دستورات لازم را جهت تخصیص مابقی بودجه مورد نیاز این پروژه جهت ارتقای فرودگاه ساری صادر کرد این پروژه هر چه زودتر خاتمه یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی با عنوان اینکه استاندار مازندران نسبت  به فرسایشی شدن پروژه چهارخطه کردن محور ساری -  تاکام نیز تاکید فراوان  دارد  اظهار داشت: این پروژه در دو بخش ۱۳ و هشت کیلومتر توسط دو پیمانکار در حال اجراست که به دلیل عدم تخصیص منابع مورد نیاز بعد از سالها هنوز به پایان نرسیده است.

به گفته وی، وضعیت فعلی پروژه باعث افزایش تصادفات و معضلات اجتماعی شده و وزیر راه و شهرسازی نیز جهت تامین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.

نظری با تاکید بر اینکه در پایان این دیدار حسین زادگان به برخی طرح های پیشنهادی نیز اشاره کرد و گفت: چند طرح پیشنهادی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه راه های استان نیز در این دیدار مطرح شد که با موافقت وزیر راه مواجه شد و در آینده ای نزدیک جزئیات این طرح ها اطلاع رسانی خواهد شد.