شناسهٔ خبر: 68123 - سرویس هواشناسی

ثبت بیشینه دمای ۴۹ درجه در خوزستان/ تهران در دو روز آینده خنک می‌شود

هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ثبت دمای ۴۹ درجه سانتیگراد در ایستگاه‌های "امیدیه" و "شوش" از کاهش دمای هوا در استان تهران در دو روز آینده خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با راديو اينترنتی پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرين وضعيت هوا را تشریح کرد و گفت: دیروز(جمعه ۱۷ خرداد) در شهرهای امیدیه و شوش واقع در استان خوزستان بیشینه دمای ۴۹ درجه سانتیگراد به ثبت رسید که گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند و پس از آن‌ها شهرهای آقاجاری، اهواز و دهلران دمای ۴۸ درجه را به ثبت رساندند.

وی گفت: دمای کمیته امروز صبح(شنبه ۱۸ خرداد) در شهرهای اردبیل و شهرکرد به ۱۰ درجه سانتیگراد رسید و این دو شهر خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه به تشریح وضعیت آب‌وهوا در سه روز آینده پرداخت و گفت: انتظار داریم در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های واقع در نقاط شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان، تهران، البرز و شمال فارس رگبار پراکنده باران، وزش باد و گاهی رعدوبرق را شاهد باشیم؛ ضمن آنکه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل شاهد وزش باد و گردوخاک خواهیم بود.

وی پیش‌بینی کرد: در تهران نیز برای امشب بارش‌های پراکنده و خفیف، وزش بادهای به نسبت شدید را شاهد باشیم.

گودرزی بابیان اینکه بیشینه دما برای امروز در ایستگاه مهرآباد به ۳۸ درجه بالای صفر خواهد رسید از کاهش یک تا دودرجه‌ای دمای هوا در سطح استان تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داد.