شناسهٔ خبر: 68141 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد

ثبت ۲.۵ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در تعطیلات عید فطر

علی رحمتی رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل از ثبت دو میلیون و ۵۸۲ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان طی تعطیلات عید فطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی ظهر شنبه در بازدید از محور اردبیل- نمین اظهار داشت: این میزان تردد که توسط ۶۴ سامانه تردد شمار به ثبت رسیده، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای ترافیک استان افزود: بیشترین میزان تردد با ۲۴۵ هزار و ۷۳۸ تردد در محور اردبیل آستارا محدوده نمین و کمترین میزان تردد در محور اسالم- خلخال( مجره) با۷۸ هزار و ۶۹۳ تردد ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در بازه زمانی ۱۳ لغایت ۱۷ خرداد ماه در محورهای آستارا، سرچم،سراب، اهر، کلیبر و اسالم ۲۳۶ هزار و ۱۸۲ تردد ورودی و ۲۱۶ هزار و ۳۸۲ تردد خروجی ثبت شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رحمتی در خصوص میزان تردد در محور اردبیل- سرعین افزود: کل تردد در این محور ۲۰۵ هزار و ۲۰۰ مورد است که شامل ۱۰۳ هزار و ۸۷۸ تردد ورودی و ۱۰۱ هزار و ۲۲۳ تردد خروجی است و ۱۲۰ درصد رشد یافته است.

عضو شورای اداری استان متذکر شد: مجموع کل تردد در محورهای سه راهی خلخال- سرچم(کجل)، نیر- سراب(نیر)، اردبیل- آستارا(نمین- تونل حیران)، اصلاندوز- کلیبر، خلخال- اسالم(راهدارخانه الماس) و مشکین شهر- اهر ۴۵۲ هزار و ۵۶۴ مورد است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین در خصوص تخلفات ثبت شده از طریق دوربین های ثبت سرعت گفت: تعداد کل تخلفات سرعت غیر مجاز ثبت شده در محورها ۱۲۴ هزار و ۱۶۴ مورد است که بیشترین با ۳۸ هزار و ۹۳۵ در اردبیل و ۳۵ هزار و ۹۲۷ مورد در پارس آباد ثبت شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان به احصا ۹ محور با بیشترین میزان تخلفات سرعت غیرمجاز گفت: بیشترین تخلفات در سه محور مشکین شهر- اردبیل با ۷ هزار و ۸۲ تخلف،  سه راهی فاراب- هیر با ۶ هزار و ۴۳۷ تخلف، بران- سه راهی سربند با ۶ هزار و ۲۸۴ است.

عضو شورای ترافیک استان گفت: همچنین سرعین- نیر، گرمی- سه راهی بیله سوار- سه راهی سرچم- خلخال، گرمی- اردبیل، اردبیل- کوثر و اردبیل – آستارا به عنوان دیگر محورهای با بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز شناسایی شده است.

رحمتی همچنین در خصوص آمار حمل و نقل مسافر در استان اردبیل در بازه زمانی ۱۳ لغایت ۱۷ خرداد ماه گفت: آمار مسافر اتوبوس ۱۳ هزار و ۶۰۸ مسافر با ۸۷۱ سفر، مینی بوس با ۲ هزار و ۲۳۲ مسافر با ۱۹۳ سفر، سواری با ۷ هزار و ۶۰۵ مسافر و هزار و ۹۵۱ سفر است که مجموع مسافر این ایام ۲۳ هزار و ۴۴۵ نفر با ۳ هزار و ۱۵ سفر است.