شناسهٔ خبر: 68148 - سرویس استان‌ها

در تعطیلات نیمه خرداد ماه انجام شد؛

تردد دو میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو در محورهای استان سمنان

تردد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از ثبت دو میلیون و ۹۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان در ایام رحلت حضرت امام (ره) و عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ، احسان منصور کیایی گفت : توجه به اینکه این استان از مسیرهای مهم ارتباطی شرق و غرب کشور است، همواره در ایام تعطیلات نسبت به سایر ایام سال تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان بخصوص در بزرگراه امام رضا(ع) افزایش چندین برابری می یابد.

وی افزود : به استنـاد آمار و اطلاعات تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشماری برخط از تاریخ ۹۸/۳/۱۳  تا ۹۸/۰۳/۱۷، دو میلیون و نهصد هزار تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است .

کیایی ادامه داد : باتوجه به افزایش تردد وسایل نقلیه سبک در ایام تعطیلات درصد وسایل نقلیه سنگین در این مدت ۱۲ درصد از کل تردد بوده است.

وی در ادامه افزود : پرترافیک ترین روز در این بازه زمانی روز جمعه هفدهم خردادماه بوده و ساعات اوج ترافیک از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روز مذکور بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان اشاره داشت : ده تیم گشت کنترل جاده ای این اداره کل با همکاری و هماهنگی با فرماندهی پلیس راه استان در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی استان در این ایام مستقر و در  روانسازی ترافیک عبوری مشارکت داشتند.