شناسهٔ خبر: 68192 - سرویس ریلی

صبح امروز در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی رخ داد:

بهره‌برداری از ۴۰۰ دستگاه واگن ساخت داخل و امضا تفاهم‌نامه بین دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه فنی پورتو

برگزاری آیین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل که از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر در داخل تولید شده است، امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند ساخت داخل که از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و رقابت پذیر در داخل کشور ساخته شده است، به صورت ویدئو کنفرانس با دستور وزیر راه و شهرسازی در یزد به بهره‌برداری رسید و در ادامه تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت راه‌آهن و شرکت تامین سرمایه مسکن و قراردادی بین راه‌آهن ایران با توکا ریل برای خرید ۲۰۹ دستگاه واگن لبه بلند ۶ محوره از محل قراردادهای ماده ۱۲ به امضا رسید.

 به علاوه سه تفاهم نامه و قرارداد برای نوسازی ناوگان ریلی در هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی به امضا رسید که این تفاهم نامه و قراردادها در حوزه تامین منابع مالی و تولید ناوگان حمل و نقل ریلی کشور بود.

همزمان با این نمایشگاه قرارداد پرداخت یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت برای طرح توسعه حمل‌و‌نقل بار مسافر بین شرکت راه‌آهن و شرکت ریل پرداز سیر به امضا رسید که مقرر شد از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید طرفین بتوانند برای تولید ۵۰ دستگاه واگن لبه بلند باری با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین مقرر شد، از محل یارانه صرفه‌جویی مصرف سوخت برای طرح توسعه حمل‌و‌نقل ریلی به استناد ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید قراردادی به امضا برسد.

ضمناً در جریان برگزاری آیین افتتاحیه این نمایشگاه، تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فنی و مهندسی دانشگاه پورتو پرتغال به امضا رسید که توافق شد نسبت به تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بین دو طرف اقدام شود.