شناسهٔ خبر: 68205 - سرویس هوایی

سفیر ایران در عمان عنوان کرد

شکست حصار ایران با آغاز پروازهای سلام‌ایر به تهران/ رشد ۱۱۶ درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۹۷/ روابط ایران و عمان در بالاترین نقطه قرار دارد

آغاز پروازهای سلام ایر به تهران سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با بیان اینکه پرواز مسقط-تهران سلام‌ایر به گسترش روابط دو کشور کمک می‌کند، گفت: در سال ۹۷ مبادلات تجاری ایران و عمان، ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

محمدرضا نوری شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به برقراری پرواز مسقط-تهران هواپیمایی سلام‌ایر گفت: در این برهه هر پروازی که به ایران بیاید دارای اهمیت است. با توجه به تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی که علیه ایران وضع شده است، باید تلاش کنیم که اینگونه پروازها زیاد شود و حصاری که دشمن می ‌خواهد به دور ایران ایجاد کند را بشکنیم.

وی با بیان اینکه آغاز این پرواز مایه خوشحالی است، افزود: این شرکت هواپیمایی درخواست‌های  متعددی برای برقراری پرواز به ایران دارد . امیدواریم در آینده تعداد پروازها بیشتر شود. امیدواریم در آینده نزدیک سلام ایر پروازهای خود را به تهران و شیراز روزانه کند و به اصفهان و مشهد نیز پرواز داشته باشد. 

نوری شاهرودی با اشاره به استقبال از پرواز سلام‌ایر به تهران ادامه داد: این پرواز با اینکه اولین پرواز بود، پر آمد و پر برگشت. قیمت بلیت آن نیز بسیار مناسب است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: اگر قرار باشد روابط ایران و عمان در یک جمله تفسیر شود، می‌توان گفت که این روابط در بالاترین نقطه قرار دارد. ما در همه زمینه ها توانسته‌ایم  در شرایط موجود ارتباط خود را با عمان حفظ کرده و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ حجم تبادل تجاری دو کشور،  ۵۴۰ میلیون دلار بود، اما در سال ۹۷  این رقم به یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار  رسیده است و این یعنی مبادلات تجاری بیش از ۱۱۶ درصد رشد داشته است. 

نوری شاهرودی با اشاره به این که دو کشور توانسته‌اند تسهیلات بسیار خوبی برای سفر منقابل اتباع خود فراهم کنند، افزود: عمان برای ۸۲ میلیون ایرانی ویزای فرودگاهی صادر می کند و قیمت این ویزا نیز برای ۱۰ روز ۱۵ دلار، ۱ ماه ۵۰ دلار و یک سال ۱۲۰ دلار است.

وی ادامه داد: همچنین ایران ویزا را به طور کلی برای عمان حذف کرده است. ایران کشوری بزرگ با امکانات وسیع و جمعیت ۸۲ میلیون نفری است، بنابراین فرصت مناسبی برای سفر و مبادلات تجاری برای اتباع عمان به شمار می‌رود.