شناسهٔ خبر: 68215 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور/ رگبار پراکنده در شش استان

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وقوع رگبار پراکنده در شش استان کشور از خیزش گردوخاک و کاهش موقت دما در نوار شرقی کشور خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با راديو اينترنتی پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرين وضعيت هوا را تشریح کرد و گفتبر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، در استان‌های همدان، مرکزی، شرق لرستان، غرب و جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز چهارشنبه تا آخر هفته در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار خواهیم داشت و فقط در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد را انتظار داریم.

رفیعی عنوان کرد: طی دو روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش موقت دما در حدود ۳ تا ۵ درجه خواهد شد و از روز چهارشنبه تا اواخر هفته جوی آرام و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بولتن پیش‌بینی هوای ۵ روز آینده کشور را اینجا ببینید.