شناسهٔ خبر: 68273 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد

پیشرفت ۳۵ درصدی طرح بهسازی عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه/ توسعه باند، باند اضطراری و اپرون

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژه شامل توسعه باند، باند اضطراری و اپرون فرودگاه می‌شود.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه شهید آیت‌الله اشرفی کرمانشاه خبر داد و گفت: این پروژه شامل بهسازی باند اصلی، تبدیل تاکسی‌وی موازی به باند اضطراری و توسعه اپرون یا جای پارک هواپیما می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح توسعه اپرون، تعداد استندهای فرودگاه از ۴ استند به ۸ استند افزایش یافته و روکش آسفالت نیز با روکش بتنی جایگزین خواهد شد.

بیاتی با اشاره به اینکه این طرح از تاریخ ۲۰ آذر سال ۹۶ آغاز شده است، گفت: مدت پیمان ۲ ساله بوده است، اما به دلیل برخی عوامل مانند عوامل جوی و افزایش قیمت مصالح، این پروژه با تاخیر مواجه شده است.

وی به هزینه پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه آیت‌الله اشرفی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اعتبار اولیه این پروژه ۸۰ میلیارد تومان بوده و از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.