شناسهٔ خبر: 68307 - سرویس استان‌ها

تکمیل بزرگراه شیراز – اهواز در دست اجرا است

تکاور مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:۲۱۰کیلومتر از بزرگراه شیراز- اهواز که در فارس وجود دارد در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس ، فیروز تکاور اظهار داشت: بزرگراه شیراز- اهواز از ۳ استان فارس ، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان می گذرد و مسیر آن حدود ۵۰۰ کیلومتر می باشد که ۲۱۰ کیلومتر از این مسیر در فارس قرار دارد, بخشی از این مسیر ۲۱۰ کیلومتری به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک قرار دارد و بخشی دیگر در حال احداث است.

تکاور افزود: مسیر شیراز- دشت ارژن کامل شده و در حال استفاده می باشد و قطعه دشت ارژن – تنگ ابوالحیات با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال ساخت می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس همچنین گفت: محور ابوالحیات تا قائمیه کامل شده ، همچنین قائمیه تا خومه زار کامل شده و نیز از خومه زار تا نور آباد ۹۰ درصد پیشرفت داشته و این قطعه نیز تا پایان مرداد ماه افتتاح و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی خاطر نشان ساخت: مسیر نورآباد تا پل فهلیان کامل شده و از پل فهلیان تا کوپن نیز عملیات ساخت با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی و نیز عملیات اجرایی کوپن تا پل بریم نیز به زودی آغاز خواهد شد.

تکاور در پایان اذعان داشت با جدیت تلاش می کنیم که در سال ۹۹ این بزرگراه بطور کامل در بخش استان فارس به بهره برداری رسد.