شناسهٔ خبر: 68308 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از ۲۱ واحد مجتمع خدماتی و رفاهی در آذربایجان غربی

مجتمع خدماتی رفاهی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره‌برداری از ۲۱ واحد مجتمع خدماتی و رفاهی در استان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  اداره  کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی,  ارسلان شکری اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ واحد مجتمع خدماتی و رفاهی در آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار دارد و تعداد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در حال ساخت در استان نیز ۲۶ مورد و همچنین مجتمع های خدماتی رفاهی در مراحل استعلام نیز ۵۰ مورد است.

وی افزود: تا ابتدای سال ۹۷ تعداد ۸۷  مورد موافقت اصولی مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی توسط این اداره کل صادر شده بود که از ابتدای سال ۹۷ هم تا کنون ۱۰ مجوز دیگر به تعداد کل مجوزهای صادره اضافه و مجموع کل موافقت های اصولی صادره تاکنون به ۹۷ مورد رسیده است.

 این مقام مسئول  با اشاره به لزوم احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان گفت: ضروری است تا رانندگان بعد دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و لذا برای فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافرین، کاهش میزان تصادفات جاده ای متأثر  از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، کاهش بار ترافیکی و توزیع بار ترافیک در جاده ها، تامین فضای مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن مجتمع های خدماتی - رفاهی در جاده ها ساخته می شود.

  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان با اشاره به بستر مناسب احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی جهت اشتغالزایی و نیز ایجاد  امنیت و آسایش در جاده ها از بخش خصوصی و خیرین برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت به همکاری کرد.