شناسهٔ خبر: 68327 - سرویس مسکن و شهرسازی

کارشناس و فعال بخش صنعت ساخت و ساز کشور مطرح کرد

پیشنهاد تهیه و تصویب طرح جامع صنعتی‌سازی ساختمان/ ایران در زمینه نانو، جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست / تلاش برای کسب موفقیت با ارتقای ساخت و ساز نسل سوم به نسل پنجم

احمد خرم احمد خرم در دومین نشست شورای راهبردی صنعتی‌سازی ساختمان ضمن پیشنهاد تهیه و تصویب طرح جامع صنعتی‌سازی ساختمان، اعلام کرد:ایران در زمینه نانو، جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست. اگر تلاش کنیم تا کشور را در حوزه ساخت و ساز از نسل سوم به نسل پنجم ارتقا دهیم می‌توانیم به موفقیت این صنعت در ایران دست بیابیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد خرم در دومین نشست شورای راهبردی صنعتی‌سازی ساختمان ضمن اعلام این مطلب که تجربه موفقی در حوزه صنعتی‌سازی ساختمان در کشور وجود دارد و آن هم ساخت ۱۰ هزار واحد در پردیس به روش صنعتی‌سازی است، به بیان الزامات پیشنهاد خود در خصوص تهیه و تصویب طرح جامع صنعتی سازی پرداخت.

خرم گفت: تهیه و تدوین طرح جامع صنعتی سازی ضروری است زیرا الزام صنعتی سازی و آوردن آن در درون طرح جامع مسکن قطعا نمی تواند الزام این مهم را به سرعت عملیاتی و اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع صنعتی سازی سازمان باید تکلیف حرکت نسلی ساخت و ساز روشن شود، تصریح کرد: علاوه بر تکلیف حرکت نسلی ساخت و ساز، گذاشتن ضوابط و مقررات در طرح جامع صنعتی سازی ضروری است. در عین حال این واقعیتی است که در حالت خوشبینانه ایران در نسل سوم ساخت و ساز قرار دارد در حالیکه دنیا در سال آتی وارد نسل هفتم ساخت و ساز می شود. بنابراین باید بتوانیم با سرعت و دقت قابل قبولی خود را به دنیا برسانیم.

این فعال صنعت ساخت و ساز کشور ادامه داد: استفاده از نانو در ساختمان ها، بهداشتی تر و با کاهش قیمت همراه و کیفیت همراه است.

وی نسل هفتم ساخت و ساز را ساخت و ساز بر مبنای نانو دانست و گفت: نسل ششم ساخت و ساز، ساختمان سبز و انرژ‌ی صفر است. نسل پنجم اجرای هوشمند تولید و اجرای هوشمند نصب و سریع است. در نسل پنجم ساخت و ساز سرعت تولید و نصب سرعت مناسب و در عین حال هوشمند است.

خرم یادآور شد: ایران در زمینه نانو، جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست. اگر تلاش کنیم تا کشور را در حوزه ساخت و ساز از نسل سوم به نسل پنجم ارتقا دهیم می توانیم به موفقیت این صنعت در ایران دست بیابیم.

وی در بیان بخشی از تجربه های خود اعلام کرد: مجموعه شرکت دانش بنیانی که در دانشگاه صنعتی شریف واقع است و بر مصالح بتنی متمرکز است یکی از نمونه های موفقی است که در حوزه نانو  در صنعت ساختمان توانمندی های بسیاری دارد. این مجموعه تجربه موفقی در ساخت یک ساختمان ۱۰ طبقه دارد که ساخت و نصب آن دو ماه به طول می انجامد.

خرم ادامه داد: همچنین مجموعه  دیگری از صنعت گران در استان نیز هستند که در زمینه تولید و نصب هوشمند ساختمان فعالیت‌های موفقی دارند و سزاه آنها فولادس است.

به گفته وی، در هر دو مجموعه این آمادگی وجود دارد تا برنامه ریزی قابل قبولی از نسل سوم به نسل پنجم ساخت و ساز در کشور داشته باشند و در این زمینه کشور را متحول کند.