شناسهٔ خبر: 68332 - سرویس ریلی

رئیس دیوان محاسبات کشور:

نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی فرصت اطمینان به صنایع ریلی را فراهم کرد

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی نشان داد ما می‌توانیم در تولید تجهیزات و صنایع ریلی به شرکت‌های داخلی خود اطمینان کامل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همواره دغدغه ما در کشور تحقق اقتصاد مقاومتی با اتکا به دانش و شاخص‌های درون‌زای اقتصاد ملی است و هم اکنون به این باور رسیدیم که شعار اقتصاد مقاومتی در کشورمان در این بخش به مرحله عمل رسیده است.

وی افزود: هر چند که دیوان محاسبات یک دستگاه نظارتی است، اما وقتی در این نمایشگاه به همراه مدیرعامل راه آهن دستاوردهای شرکت‌های ایرانی را دیدیم بسیار احساس غرور کردم.

رئیس دیوان محاسبات کشور همچنین تاکید کرد: صنعت ریلی ایران سابقه بسیار طولانی دارد و با توجه به پیشرفت‌های کشور جای دارد از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر شود.

وی خواستار تسهیل فرایند‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور شد و بیان کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه به این بخش از حمل‌ونقل کشور توجه ویژه‌ای شده تا در چند سال آینده شاهد رشد و شکوفایی جهشی حمل‌ونقل ریلی در کشور باشیم.

رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه بیان کرد: تنوع تولید تجهیزات صنایع ریلی کشور توسط شرکت های داخلی بسیار قابل توجه بود و این حاکی از این است که صنعت حمل و نقل ریلی کشور در مسیر رشد فزاینده قرار گرفته تا بتوانیم با خود باوری، توانمندی شرکت‌های داخلی را در این بخش به خوبی به دنیا نشان دهیم.