شناسهٔ خبر: 68367 - سرویس استان‌ها

تردد بیش از ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های لرستان

تردد در دوماهه اول ۹۸ بیش از ۲۰ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان تردد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان, عباس شرفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۶۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان تردد نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۲ میلیون و ۳۵۳هزار و ۲۶ وسیله نقلیه با کاهش ۸.۷۳درصد مواجه شده است.

وی افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد سه میلیون و ۷۹۰ هزار و ۶۲۹ دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ با چهار میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۳ تردد  ۱۳.۶۵ درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: همچنین در دو ماهه امسال متوسط سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان ۷۶کیلومتر بوده است که در قیاس با سال گذشته که ۷۷کیلومتر به ثبت رسیده بود ۱.۲۹ درصد کاهش سرعت مشاهده می شود.

شرفی بیشترین تردد را سهم محور سه راهی چالانچولان-دورود با ۹۰۲هزار و ۵۹۹ تردد و کمترین تردد را مربوط به محور بروجرد-پیرانشهر با ۵۳هزار و ۸۶۷ وسیله نقلیه عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بیشترین تردد روزانه نیز در تاریخ نهم فروردین به تعداد ۴۳۹ هزار و ۴۷۸ وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.

شرفی در ادامه از افزایش ۶.۰۶ درصدی تعداد ترددشمارهای جاده ای استان خبر داد و گفت: در دو ماهه امسال ۴دستگاه ترددشمار در محورهای استان نصب شده است و در حال حاضر تعداد ترددشمارهای جاده ای در محورهای استان ۶۶دستگاه است.