شناسهٔ خبر: 68397 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان:

توانمندی های هرمزگان در تحقق اهداف کلان حمل و نقل کشور نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارد

رضایی هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با برنامه‌ریزی و به کارگیری مناسب توانمندی های حمل و نقلی استان هرمزگان، می توان تحقق اهداف کلان حمل و نقل در کشور را تسریع کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان هرمزگان که با حضور مدیران کل حوزه حمل و نقل استان برگزار شد، به نقش موثر حمل و نقل در راستای تحقق راهبردهای کلان اقتصادی کشور اشاره کرد و بیان داشت: تقویت حوزه حمل و نقل می تواند در ارتقای تمامی ابعاد اقتصادی کشور و همچنین رهایی از اقتصاد تک محصولی بسیار موثر واقع شود.

وی ادامه داد: با استفاده بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل می توان بهره وری را در این بخش را افزایش داد و همچنین منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل شد که تاثیر اجتماعی آن نیز بسیار نمود خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: با توجه به توانمندی های خوب حمل و نقلی که در مناطق مختلف کشور وجود دارد با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان ارزآوری خوبی از این طریق داشت و همچنین بخش حمل و نقل می تواند منجر به تقویت ارتباط با کشورهای همسایه نیز شود.

رضایی به تدوین طرح جامع حمل و نقل کشور در حوزه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و اظهار داشت: استان هرمزگان با دارا بودن تمامی عرصه های حمل و نقل هوایی، زمینی، ریلی و دریایی از استان های بسیار مهم در حوزه حمل و نقل کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و به کارگیری مناسب توانمندی های حمل و نقلی استان هرمزگان، می توان تحقق اهداف کلان حمل و نقل در کشور را تسریع کرد.