شناسهٔ خبر: 68464 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی:

وزش باد و خیزش گردوخاک در شرق/ شرق دریای عمان مواج می‌شود

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید و خیزش گرو و خاک در شرق کشور از متلاطم شدن شرق دریای عمان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، روز دوشنبه و سه‌شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نوار شمالی کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد خواهیم داشت.

وی افزود: روز دوشنبه در برخی از نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر، شرق خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و روز سه‌شنبه نیز در برخی از نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، سواحل دریای خزر و غرب خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: از روز چهارشنبه تا جمعه در برخی از نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز تا اواخر هفته (به‌خصوص از بعدازظهر سه‌شنبه) مناطق شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، جنوب سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم و مرکزی وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گردوخاک نیز دور از انتظار نیست همچنین روز دوشنبه و سه‌شنبه شرق دریای عمان و از دوشنبه تا چهارشنبه بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس مواج است.