شناسهٔ خبر: 68467 - سرویس مسکن و شهرسازی

تکمیل مترو هشتگرد نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با اشاره به تزریق ۴۵ میلیارد تومان منابع مالی از ابتدای سال جاری به پروژه مترو هشتگرد، گفت: برای تکمیل مترو فارغ از سیستم سیگنالینگ نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر هستیم.

داود صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌برداری مترو گلشهر-هشتگرد از مهم‌ترین محورهایی است که در شهر جدید هشتگرد پیگیری می کنیم، رقم اعتبار تزریق‌شده به این پروژه از ابتدای سال جاری تاکنون را ۴۵ میلیارد تومان خواند و گفت: تکمیل و اتمام این پروژه فارغ از سیستم سیگنالینگ، نیازمند تأمین رقمی در حدود ۱۴۰ میلیارد تومان است. 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۷/۵ درصدی این پروژه، خرید تجهیزات این خط مترو را عمده مسئله پیش رو دانست و گفت: خرید تجهیزات خط چندان زمان‌بر نیست و تنها تأمین مالی را می‌طلبد.

صفدری با اشاره به بازدید اسفندماه ۹۷ وزیر راه و شهرسازی از پروژه مترو هشتگرد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به این پروژه کمک کرده‌ایم و شاید پروژه دیگری در استان البرز و حتی در کشور نیابیم که در این مدت کوتاه این میزان اعتبار را به یک پروژه تزریق کرده باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، تسریع در بهره‌برداری مترو را هدف حجم بالای تزریق منابع مالی به این پروژه خواند و گفت: با توجه به اینکه پروژه مترو هشتگرد از سوی وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی نامیده شده است، تلاش گسترده‌ای برای تکمیل و اتمام سریع این پروژه به کار بسته‌ایم.

صفدری با بیان اینکه طول این خط در حدود ۲۴کیلومتر است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی قرار است عملیات ساخت تا پایان تابستان سال جاری به پایان برسد، گفت: موضوعاتی نظیر شبکه روشنایی، حصار پیرامونی و راه‌اندازی پله‌برقی از دیگر اقدامات در دست انجام این پروژه است.