شناسهٔ خبر: 68471 - سرویس هوایی

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد

استقبال شرکت فرودگاه‌ها از برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) / امکان ارائه خدمات بهتر به مسافران خارجی با برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره)

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن استقبال از برقرای

سیاوش امیرمکری، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به استقبال این شرکت از برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: تلاش شرکت فرودگاه‌ها و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر این است که بتوانیم بر اساس ظرفیت‌هایی که در فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام وجود دارد، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به ایجاد کانکشن بین پروازهای داخلی و خارجی کمک کند، افزود: انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه حضرت امام که ایرلاین‌های داخلی از آن‌ها برای جابه‌جایی مسافران بین فرودگاه‌های اصلی کشور و فرودگاه‌های خارجی استفاده می‌کنند، می‌تواند برای ایرلاین‌ها  راهگشا باشد و تسهیلات خوبی برای مسافرینی که بین سایر شهرهای کشور و کشورهای خارجی تردد می‌کنند، فراهم کند.

امیر مکری همچنین با بیان اینکه ترمینال سلام از ابتدا برای برقراری پروازهای حج و عتبات طراحی شده بود، گفت: اگر پروازهای حج و عتبات مانند گذشته رونق بگیرد، در ارتقای خدماتی که فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) می‌تواند به مسافران داخلی ارائه دهد، موثر خواهد بود.

گفتنی است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است پس از افتتاح ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، از بخشی از فضای ترمینال یک این مجموعه برای برقراری پروازهای داخلی استفاده شود.

به گفته علی رستمی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، این پروازها ضمن اینکه امکان ایجاد کانکشن بین پروازهای داخلی و خارجی را فراهم می‌کنند، خلا فعلی نبود پروازهای شبانه در تهران، که به علت ممنوعیت پرواز از ساعت 24 الی 5 صبح در فرودگاه مهرآباد ایجاد شده را پر خواهند کرد.

این پروازهای همچنین به ایرلاین‌های داخلی کمک می‌کنند که سایکل پروازی خود را کاهش دهند. چرا که با وجود پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره)، دیگر نیازی به پروازهای خالی بین فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام برای جابجایی هواپیما نخواهد بود.