شناسهٔ خبر: 68494 - سرویس استان‌ها

عملیات اجرایی بهسازی محور خمام- خشکبیجار گیلان بزودی آغاز می‌شود

ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از آغاز عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محور خمام – خشکبیجار در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان, ماکان پدرام گفت :این پروژه برای تعریض طرفین به عرض۱۱ متر ،بهسازی و ارتقا به راه اصلی برای تعیین پیمانکار به مناقصه گذاشته شده است که پس از انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود : محور خمام –خشکبیجار به طول کلی ۷.۸ کیلومتر است که برای عملیاتی شدن به سه قطعه مجزا تقسیم شده و برآورد اولیه آن بالغ بر ۷۹میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال تخمین زده شده است.

پدرام گفت : در حال حاضر دو قطعه از این محور شامل قطعه اول (خمام- کته سر) به طول۳.۸۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد ریال و قطعه دوم آن به طول ۱.۸کیلومتربا اعتباری بالغ بر ۱۹میلیاردو ۷۵۰میلیون ریال به مناقصه گذاشته شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه خاطر نشان ساخت : محور خشکبیجار به لشت نشاء هم برای اجرای عملیات بهسازی به سه قطعه تقسیم شده که یک قطعه ازآن به طول ۲.۱۷۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مناقصه گذاشته شده ودر شرف تعیین پیمانکار می باشد که انشاء الله پس از انتخاب پیمانکار مربوطه عملیات اجرایی آن آغاز می شود.