شناسهٔ خبر: 68505 - سرویس استان‌ها

اعطای امتیازات ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای حمل کالا از مبدا بندر امام(ره)

تریلی رانندگانی که در حمل و نقل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام(ره) به سراسر کشور فعالیت داشته باشند از امتیازات ویژه بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, میثم قدمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت تسریع در حمل و نقل کالاهای اساسی از بنادر خصوصا بندر امام(ره) به سایر نقاط کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشوق‌هایی را برای رانندگان فعال در این حوزه در نظر گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: رانندگانی که اقدام به حمل کالاهای اساسی از مبدأ بندر امام(ره) به سراسر کشور نمایند از امتیازات ویژه‌ای از جمله افزایش سهمیه سوخت به میزان ۳۰ درصد بهره‌مند می‌شوند. 

قدمی اظهار کرد: همچنین در محل پایانه بندر امام به ازای هر سه هزار کیلومتر پیمایش ۴۰ لیتر روغن موتور بهران با گریدهای مختلف و نرخ مصوب دولتی به رانندگان فوق تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پایانه بندر امام اقدامات لازم جهت تسریع در فرآیند اعلام بار و بارگیری از سوی سازمان راهداری صورت پذیرفته است، یادآور شد: با توجه به بازدید میدانی که از بندر امام داشتیم شرایط اعلام بار و فرآیند بارگیری برای رانندگان کاملا تسهیل و تسریع گردیده و محدودیت دریافت کد دامپزشکی برداشته شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه گفت: همچنین استان لرستان نیز به‌صورت جداگانه مشوق‌هایی را برای رانندگان در نظر گرفته است به این صورت که به ازای هر ۳ فقره بارنامه از مبدأ بندر امام به استان ۲حلقه لاستیک علاوه بر سهمیه و به‌صورت خارج از نوبت در اختیار رانندگان قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: به کلیه شرکت‌های حمل کالا سطح استان نیز ابلاغ گردیده است که با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به اعزام ناوگان ملکی و تحت پوشش خود به بندر امام اقدام کنند.